نسخه چاپی

هشدار مسكو به واشنگتن: ا

عکس خبري -هشدار مسکو به واشنگتن: ا

ا اشتباهات عراق را در مورد سوریه تكرار نكنید ا

به گزارش نما به نفل از خبرگزاری شبستان:وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای به آمریکا هشدار داد که اشتباهات عراق را در مورد سوریه تکرار نکرده و قوانین بین المللی را نقض نکند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از راشا تودی،ایالات متحده امریکا تقریبا شکی ندارد که سوریه از سلاح های شیمیایی علیه شهروندان خود استفاده کرده است؛موضوعی که باراک اوباما آن را به عنوان «خط قرمز» توصیف کرده است.
اما مسکو اشتباهات مشابه در مورد عراق را به یاد واشنگتن آورده و به آمریکا هشدار داده که قوانین بین المللی را نقض نکند.
یکی از مقامات بلندپایه دولت اوباما روز گذشته گفت که جامعه اطلاعاتی آمریکا براساس ارزیابی های انجام شده در مور تعداد قربانیانی که تا کنون گزارش شده و نشانه هایی از آنهایی که در سوریه کشته و یا زخمی شده اند شکی در مورد اینکه سوریه از سلاح های شیمایی استفاده کرده است،ندارد.
این در حالی است که ارتش آمریکا هم گزینه ای مبنی بر انجام حمله نظامی به سوریه پیش روی اوباما قرار داده و چاک هاگل،وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده که پنتاگون آماده به عمل رساندن این گزینه ها در صورت صدور دستور رییس جمهوری آمریکا است.
اما روسیه هشدار داده که ادعای حمله شیمیایی نوعی تحریک از سوی نیروهای اپوزیسیون سوریه است و لفاظی های آمریکا در این باره یادآور ادعاهایی است که پیش از حمله به عراق مطح شد.
وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای در این باره اعلام کرد:همه این اظهارات و تصمیم گیری ها یادآور اتفاقاتی است که 10 سال پیش روی داد،وقتی استناد به اطلاعات غلط در مورد اینکه عراقی ها دارای سلاح های کشتار جمعی هستند موجب شد آمریکا برنامه ای را آغاز کند که عواقب آن بر همگان آشکار شده است.
در این بیانیه آمده است:ما یک بار دیگر می خواهیم که اشتباهات گذشته تکرار نشود و اجازه ندهیم اقداماتی که نقض کننده قوانین بین المللی است ،انجام شود.

۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...