نسخه چاپی

تقلب صداوسیما در مناظره ها/ تصویر لو رفته

عکس خبري -تقلب صداوسيما در مناظره ها/ تصوير لو رفته

تصویر را بببنید: آیا در اعلام نتایج مناظره تلویزیونی تقلب شد؟ / چرا مجری نتیجه رای به مناظره كنندگان را اعلام نكرد؟

به گزارش نما به نقل از گیشه جام؛ در اين مناظره سليمي‌نمين و دهقان به مرحله مناظره دو نفر راه يافتند، در صورتي كه عكس‌هاي منتشر شده از پشت صحنه اين برنامه حكايت از آن دارند كه طبق نظرسنجي انجام شده بايد افراد ديگري به اين مرحله راه مي‌يافتند. بر اساس عكس‌هاي منتشر شده الياس حضرتي و محمدرضا خباز در نظرسنجي مردمي بالاترين رتبه را داشتند اما ظاهرا صدا و سيما ترجيح داد به جاي نظر مخاطبان، نظر خود را ملاك انتخابش قرار دهد.



در دومین برنامه "مناظره" اتفاق جالبی افتاد. در حالی که مجری برنامه در خلال بخش های مختلف به کرات سوال نظرسنجی را اعلام می کرد اما تا آخر برنامه خبری از اعلام نتیجه آن نشد. به خصوص که در هفته گذشته بارها نتیجه نظرسنجی اعلام می شد. در ادامه صداوسیما در اقدامی کاملا خودجوش بدون نشان دادن نتیجه نظرسنجی، طبق معمول به جای مردم تصمیم گیری کرد. در همین رابطه اعتماد نوشت:

در پشت‌صحنه برنامه‌هاي صدا و سيما اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه مخاطبان از آنها اطلاعي ندارند. روز جمعه در شبكه يك سيما مناظره‌يي بين تعدادي از فعالان سياسي و رسانه‌يي از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب برگزار شد كه بخش‌هايي از آن در صفحات سياسي ديروز منتشر شده است.



اما گذشته از اظهاراتي كه ميان ‌ميهمانان اين مناظره رد و بدل شد، پشت صحنه آن هم خبرساز شد. روز گذشته خبرگزاري «مهر» عكس‌هايي را از اين برنامه تلويزيوني منتشر كرد كه به نوعي نشان مي‌داد نتيجه‌يي كه توسط اين برنامه درباره راه پيدا كردن دو نفر از شركت‌كنندگان در مناظره به مرحله بعدي بود با واقعيت انطباق چنداني نداشت.



در اين مناظره كه سليمي‌نمين و دهقان به مرحله مناظره دو نفر راه يافتند، در صورتي كه عكس‌هاي منتشر شده از پشت صحنه اين برنامه حكايت از آن دارند كه طبق نظرسنجي انجام شده بايد افراد ديگري به اين مرحله راه مي‌يافتند. بر اساس عكس‌هاي منتشر شده الياس حضرتي و محمدرضا خباز در نظرسنجي مردمي بالاترين رتبه را داشتند اما ظاهرا صدا و سيما ترجيح داد به جاي نظر مخاطبان، نظر خود را ملاك انتخابش قرار دهد.



در تصوير فوق بالاتر بودن امتياز الياس حضرتي و محمدرضا خباز در نظرسنجي انجام شده قابل رويت است. اين مساله در برخي سايت‌ها و خبرگزاري‌ها بازتاب زيادي داشت. از جمله در سايت فرارو برخي مخاطبان در نوشته خود آورده بودند: دو نفري كه بايد مي‌رفتند براي مناظره اصلي آقاي حضرتي يا خباز با آقاي سليمي‌نمين بود.



هفته قبل چند بار نتايج نظرسنجي پخش شد ولي ديروز حتي نتايج نهايي هم نشان داده نشد... وقتي مجري برنامه هم از عوامل پشت صحنه درخواست اعلام نتیجه کرد، با او مخالفت شد.



هنگامی هم که یکی از تماشاچیان که خود را دانشجوی علوم اجتماعی معرفی کرد از موضع حضرتی نسبت به هاشمی رفسنجانی انتقاد کرد.حضرتی پاسخ به این سوال را با کنایه‌ای به صداوسیما آغازکرد و گفت: ظاهرا مهمانان از جای خاصی انتخاب شده‌اند البته اشکالی ندارد چرا که سلیقه صدا و سیما اینگونه است.



۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...