نسخه چاپی

لغو مجوز دانشگاه احمدی‌نژاد تكذیب شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و سپس ابلاغ می‌شود، لازم‌الاجرست و تا ۶ ماه بعد از زمان تصویب مصوبه دیگر مصوبه نمی‌تواند در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.

به گزارش نما یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد خبرهای منتشر شده مبنی بر احتمال لغو مجوز تاسیس دانشگاه به محمود احمدی‌نژاد اظهار داشت: این مسئله خبر نیست و اظهارنظر است، زیرا تخصیص مجوز به آقای احمدی‌نژاد برای تأسیس دانشگاه به عنوان یک خبر محسوب می‌شود و این موضوع اظهار نظر است. بر اساس آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر هر موضوعی بخواهد در صحن اصلی شورا مطرح شود باید در ابتدا طرح و در رابطه با آن رای‌گیری شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است که در رابطه با "لغو" یا "عدم لغو" مجوز تاسیس دانشگاه ایرانیان بحث و بررسی صورت گیرد، تصریح کرد: وقتی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و سپس ابلاغ می‌شود، لازم‌الاجراست و من فکر می‌کنم تا 6 ماه بعد از زمان تصویب مصوبه دیگر مصوبه نمی‌تواند در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نکته قابل ابهام در اینجا موضوع اساسنامه است، گفت: اساسنامه را باید شورای گسترش وزارت علوم پیگیری کند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز سخت‌گیری‌های لازم را در رابطه با مباحث آکادمیک و علمی دانشگاه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه "دعوا نباید به یک دعوای سیاسی تبدیل شود" خاطر نشان کرد: مسئله مهم این است که اگر دانشگاهی در شُرُف تأسیس است و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مجوز آن را داده است باید در قسمت آکادمیک سخت‌گیری‌های علمی و فرهنگی صورت گیرد و باید به اساسنامه و دستور‌العمل‌ها دقت شود.

۱۳۹۲/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...