نسخه چاپی

پای مجلس هم به انتخاب شهردار تهران باز شد؟

شهرداری تهران به تنهایی چند وزارتخانه است، به همین دلیل است كه انتخاب شهردار شانزدهم این شهر، درحال تبدیل به یك موضوع ملی است. زیرا مهرداد بذرپاش، عضو جوان جبهه پایداری كه ساكن ساختمان بهارستان است، اعلام كرده كه قرار است برخی از نمایندگان در جلسه‌ای، موضوع انتخاب شهردار را نیز بررسی كنند.

به گزارش نما، این نماینده مردم تهران افزود: قرار است جلسه منتخبان شورای شهر چهارم با مجمع نمایندگان تهران از ساعت ۱۴ تا ۱۶ چهارشنبه در کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شود و مشکلات مالی شهر در آن بررسی شود. وی اظهار کرد: در این جلسه گزارش عملکرد ۶ ساله شورای شهر سابق ارائه می‌شود و بررسی‌های لازم برای برنامه‌های شورای شهر منتخب نیز صورت می‌گیرد.

بررسی سایر مسائل شهر تهران و انتخاب شهردار جدید، از دیگر مواردی است که به گفته بذرپاش قرار است در این نشست، بررسی شود. به این ترتیب به نظر می‌رسد طرف‌های درگیر در انتخاب شهردار تهران در حال افزایش است.

به عبارت دیگر، اگر تا دیروز فقط جناح‌بندی‌های درون منتخبان شورا در حال رایزنی در این باره بوده‌اند، اکنون بخشی از مجلس شورای اسلامی نیز راهی برای ورود به این عرصه برای خود گشوده است.

گرچه بعید نیست که در آینده پای دولت یازدهم نیز باز شود، همچنان که تاکنون برخی خبرها سعی در انجام این کار داشته اند، اما در صورت افزایش طرف‌ها، سهم‌خواهی‌ها نیز افزایش خواهد یافت. به این ترتیب شهردار شانزدهم تهران غیر از شورای شهر، باید خود را وامدار بخش‌ها و نهادهای دیگر نیز بداند.

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...