نسخه چاپی

هر آنچه در برنامه 90 گذشت

محمد رضا خلعتبری گفت: «می خواهم در لیگ ایران بازی كنم و فقط هم برای پرسپولیس بازی می كنم.»

به گزارش نما به نقل از جام؛ در ابتدای برنامه 90 گزارشی از روند آماده سازی ورزشگاه نقش جهان اصفهان و چگونگی بازسازی ورزشگاه حافظیه شیراز پخش شد.


* کفاشیان: بیشتر از فدراسیون‌های دادکان و صفایی فراهانی درآمدزایی کرده‌ایم
دومین اردوی تدارکاتی تیم ملی نیز لغو شد تا وضعیت فوتبال ایران بیش از پیش بغرنج شود. لغو اين اردو بهانه اي شد تا كفاشيان روي خط برنامه 90 بيايد. رئیس فدراسیون فوتبال در اين خصوص گفت: «متاسفانه در این مدت مورد حمایت قرار نگرفتیم ضمن اینکه تمام برنامه های فدراسیون برای تیم ملی بزرگسالان نیست و باید به تیم های دیگر نیز بپردازیم.»


وی افزود: «حدود 9 میلیارد بدهی داریم و دیگر نمی توانیم بدون حمایت به کار ادامه دهیم. قطعا من نیز از روند آماده سازی تیم ملی برای جام جهانی راضی نیستم.»


کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا به باوجود لغو اردوها، مقدمات برگزاری بازی دوستانه در تهران فراهم نشد گفت: «ما مشکلی برای انجام بازی دوستانه نداریم اما سرمربی تیم ملی عقیده داشت که باید به اردو برویم.»


وی تصریح کرد: «متاسفانه نه دولت ما را حمایت می کند، نه اسپانسرها علاقه نشان می دهند و نه حق پخش به ما تعلق می گیرد. ما بخش عمده ای از هزینه های خود را توسط درآمدزایی تامین می کنیم اما نیاز به حمایت داریم.»


کفاشیان در واکنش به اظهارنظر فردوسی پور مبنی بر اینکه در فدراسیون های دادکان و صفایی فراهانی درامدزایی ها بیشتر بود گفت: «من با قدرت با شما می گویم که درآمدزایی فدراسیون ما در این دوره بسیار بیشتر از دوره های گذشته بوده است. مشکل اینجاست که درامد ما ثابت مانده اما هزینه ها چهار برابر شده است.»


* تکذیب ممنوع المصاحبه شدن جواد نکونام
در پی مصاحبه های انتقادی جواد نکونام در مورد برنامه ریزی ها در خصوص تیم ملی، خبری ممنوع المصاحبه شدن وی در خصوص تیم ملی منتشر شد..


نکونام بعد از بازی استقلال برابر راه آهن اعلام کرد که با روند فعلی قرار است سفری دور همی به برزیل برای حضور در جام جهانی داشته باشند!


علی کفاشیان اما ممنوع المصاحبه بودن نکونام را تکذیب و تاکید کرد که در این خصوص با وی صحبت کرده است.


* نکونام: لیگ ایران از اروپا جلوتر است!
جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال نیز در ارتباطی تلفنی با برنامه 90 ضمن انتقاد به نحوه آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی گفت: «اگر قرار نیست اردوها برگزار شود بهتر است لیگ را با فاصله بیشتری برگزار کنیم. الان ليگ هاي معتبر در هفته هاي اول، دوم و حداكثر سوم خود هستند. چه لزومي دارد ليگ را با اين فشردگي برگزار كنيم.»


وی افزود:: «آنچه مهم است این است که همه ما آرزو داشتیم که به جام جهانی برویم و حالا که به جام جهانی رفتیم و با دعای مردم به این موفقیت دست یافتیم، در همه جای دنیا در چنین موقعیتی همه بهترین امکانات را استفاده می کنند تا تیم شان در جام جهانی موفق شود. بالاخره این فوتبال، فوتبال ملی و فوتبال کشور خودمان است و همه باید کمک کنیم تا اردوهای تیم ملی به خاطر بی پولی از دست نرود.»


* انتقاد فردوسی‌پور از عدم پیگیری جدی‌ جعل نام خلیج فارس در لیگ امارات
عادل فردوسی پور در برنامه این هفته 90 به بحث تغییر نام لیگ امارات به نام جعلی خلیج ع ر ب ی اشاره کرد و از علی کفاشیان در این خصوص توضیح خواست. فردوسی پور اعلام کرد باید کمیته ای حقوقی تشکیل شده و نسبت به این اتفاق مهم موضع گیری جدی شود چراکه خواسته تمام مردم ایران است.


کفاشیان نیز در پاسخ گفت: «اینگونه نبوده که ما پیگیری نکنیم. چندین بار با مسئولان وزارت امور خارجه در این خصوص جلسه گذاشتم. به هر حال این یک بحث سیاسی است و ما قطعا به فیفا معترض خواهیم شد هر چند زورمان آنجا کم است!»


* ساموئل: به مسائل سياسي كاري ندارم و برخورد مردم ايران با من خيلي خوب بوده است
جی لوید ساموئل هافبک تیم استقلال تهران که مهمان حضوري برنامه 90 بود. در ابتدا گزارش یکی از تلویزیون های لندن در بدو ورود ساموئل به ایران پخش شد که در آن مجری برنامه از این بازیکن در خصوص دلایل حضورش در ایران سوال کرده بود.


ساموئل در صحبت های خود گفت: «از طریق یک شرکت نقل و انتقال فرانسوی وارد ایران شدم و به تیم استقلال پیوستم که یک چالش جدید و جذاب برای من بود. وضعیت تیم اکنون خیلی خوب است و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان وضعیت خوبی داریم و امیدوارم در بازی برگشت با بوریرام نیز بتوانیم موفق باشیم.»


وی در ادامه گفت: «تیم بوریرام نسبت به ما وضعیت بهتری داشت ولی فکر می کنم اینکه ما در خانه گل نخوردیم به ما خیلی کمک می کند.»


ساموئل خاطرنشان کرد: «من سه ساله بودم که به انگلیس رفتیم و خانواده من در حال حاضر در انگلیس هستند و گاهی به ترینیداد نیز سفر می کنیم. در حال حاضر دو بازی ملی نیز برای ترینیداد انجام دادم ولی فکر نمی کنم فرصت حضور در جام جهانی را داشته باشم.»


ساموئل دوران نوجوانی در تیم آستون ویلا بازی می کرد اما به گفته خودش طرفدار لیورپول بوده و در میان بازیکنان حال حاضر لیگ برتر طرفدار جیوانی فان پرسی هافبک منچستر یونایتد است.


ساموئل در ادامه گفت: «برخورد مردم ایران با من در این مدت خیلی خوب بوده و من کاری به مسائل سیاسی ندارم تنها آمده ام که فوتبال بازی کنم و کاری به مسائل دیگر ندارم. در ایران فرصت گشت و گذار ندارم زیرا فوتبال به من فرصت نمی دهد و از میان غذاهای ایرانی قرمه سبزی را خیلی دوست دارم.»


ساموئل تصریح کرد: «در ایران با توجه به کیفیت زمین ها و توپ مسابقه ها شرایط کمی با لیگ های معتبر مثل انگلستان تفاوت می کند حتی شرایط داوری ها و بازی تفاوت می کند و خیلی از لیگ های اروپایی مانند انگلیس هستند.»


* زارعی بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان که در اولین برنامه امسال 90 از فدراسیون به دلیل پرداخت نکردن مطالبات و هزینه هایش انتقاد کرده بود در برنامه دیشب از فدراسیون بابت اظهاراتش عذرخواهی کرد.


* کارلوس کی روش در هنگام بازی استقلال و راه آهن به خواب فرو رفته است. فردوسی پور با پخش دقایقی از سریال هزاردستان با کنایه حال و روز این روزهای فوتبال و خواب کی روش بیان کرد.


* رحيمي: جباري گفت مي خواهم يك سال استراحت كنم ؛ پول خلعتبري را نداشتيم
علیرضا رحیمی درباره وضعیت مجتبی جباری با سپاهان عنوان کرد: «جباری در هفته دوم به ما گفت که دیگر نمی خواهد فوتبال بازی کند. این مساله در رسانه ها هم آمد و تجزیه تحلیل رسانه ها حاکی از این بود که مساله به نفع جباری تمام نشد.»


وی ادامه داد: «جباری با کرانچار و کادر فنی و بازیکنان و مسولان سپاهان مشکلی ندارد. به نظر می رسد مشکل شخصی دارد. البته اگر هم با کرانچار یا یکی از اعضا کادر فنی سپاهان مشکل داشته باشد ما از مربی حمایت می کنیم.»


مدیرعامل سپاهان افزود: «جباری به ما گفت می خواهد یک سال فوتبال را کنار بگذارد. به هر حال من امیدوارم در این چند روز مشکل حل شود و به این مساله خوشبین هستم.»


رحيمي درباره اظهارات محمد رویانیان پیرامون اینکه یک باشگاه صنعتی با باشگاه عجمان وارد مذاکره شده است تا خلعتبری را به خدمت بگیرد گفت: «رویانیان گفته یکی از باشگاه های صنعتی و اگر اسم سپاهان را بیاورد جوابش را می دهم. چون اگر جواب بدهم می گوید منظورش سپاهان نبوده است.»


وی ادامه داد: «ما سه ماه پیش با عجمان صحبت کردیم که آیا خلعتبری با این تیم قرارداد بسته است یا نه. بعد از این سه ماه یک نفر هم صحبت نکرد و با باشگاه عجمان مذاکره ای نداشته ایم.»


مدیرعامل سپاهان افزود: «خلعتبری سه روز پیش با من صحبت کرد. مدیر برنامه هایش با من صحبت کرد و گفت اگر مبلغ رضایتنامه اش فراهم شود می تواند از عجمان جدا شود و به سپاهان بپیوندد. وقتی بحث 800 هزار دلار پیش آمد گفتیم باشگاه ما نمی تواند این پول را پرداخت کند.»


رحیمی افزود: «متاسفانه این حرف ها نسنجیده بیان می شود. دو مدیرعامل یک چیزی را می گویند و باید حقیقیت روشن شود چون یکی حقیقت را نمی گوید. باید مشخص شود چه کسی است.»


* شيريني: خلعتبری گفت قبل از تغییر نام لیگ امارات با عجمان قرارداد بسته است
سعید شیرینی درباره وضعیت نهایی محمد رضا خلعتبری برای پیوستن به پرسپولیس عنوان کرد: «ابتدا از هدایتی تشکر می کنم که بخشی از این مبلع را تقبل کردند. هدایتی مبلغ اولیه را پرداخت کرد. این کار، کار ملی بود. پس از واریز این مبلغ به حساب عجمان حضور این بازیکن در پرسپولیس بلامانع است.»


وی درباره زمان عقد قرارداد خلعتبری با باشگاه عجمان و اینکه این اتفاق پس از تغییر نام لیگ امارات بوده است یا نه گفت: «من از خلعتبری پرسیدم. او گفت قبل از این موضوع قرارداد بسته است. عجمانی ها هم از این موضوع ناراحت بودند که چرا او در تمرینات و اردوها حضور پیدا نکرده است.»


شیرینی افزود: «کار هدایتی کمتر از ساختن بیمارستان نبوده است چون مردم خوشحال می شوند. ما در انتظار حضور خلعتبری در تمرینات پرسپولیس هستیم.»


* در ادامه برنامه، اطلاعاتی تاریخی در مورد دلایل حقوقی اصالت نام خلیج فارس منتشر شد که طبق آن، فیفا نیز همواره از نام خلیج فارس استفاده می کند.


همچنین در این برنامه تاکید شد که اگر خلعتبری پیش از تغییر نامه لیگ امارات با عجمان قرارداد بسته باشد راه حل قانونی نداشته و برای فسخ قرارداد نیاز به پرداخت پول نیست و اگر پس از آن قرارداد بسته باشد خودش باید پاسخگو باشد و پرداخت غرامت توسط فدراسیون یا باشگاه های دولتی جایز نیست.



احمدرضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال با ارائه اسلایدهایی در خصوص قرارداد خلعتبری معتقد بود که می شد بدون پرداخت هزینه ای خلعتبری را به لیگ ایران بازگرداند.


* خلعتبری: دوساله 7 میلیارد از عجمان می گرفتم ؛ فقط برای پرسپولیس بازی می کنم
محمدرضا خلعتبري در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 درباره زمان عقد قراردادش با باشگاه عجمان و اینکه این قرارداد را قبل از تغییر نام لیگ امارات بسته یا پس از آن عنوان کرد: «اگر یادتان باشد در برنامه 90 که آمدم گفتم از امارات آمدم. من همان روز 23 اردیبهشت با عجمان قرارداد بستم. در واقع سه روز پس از اینکه لیگ ایران تمام شد با عجمان قرارداد بستم.»


وی ادامه داد: «برگه قراردادم هست. تاریخ قراردادم در برگه ثبت شده است و روز 24 اردیبهشت قرارداد بستم. خلیج برای من خلیج فارس است و این مساله را من در امارات هم بیان کردم.»


مهاجم فصل گذشته تیم سپاهان درباره اینکه مبلغ غرامت باشگاه عجمان چقدر است گفت: «این مبلغ اول یک میلیون دلار بود ولی باشگاه عجمان پذیرفت که این مبلغ با 800 هزار دلار و به صورت قسطی پرداخت شود.»


وی ادامه داد: «اگر به عجمان می رفتم دو ساله 7 میلیارد می گرفتم ولی به رویانیان هم گفتم برایم پول مهم نیست. می خواهم در لیگ ایران بازی کنم و فقط هم برای پرسپولیس بازی می کنم.»


خلعتبری درباره اینکه با توجه به پایان مهلت نقل و انتقالات در تیر ماه آیا می تواند در لیگ برتر بازی کند یا نه گفت: «من هیچ مشکلی با بازی در لیگ ایران ندارم. با کفاشیان صحبت کردم. او گفت شرایط خاصی است و می توانی برگردی.»


* هدايتي: به حسب وظيفه یک میلیارد و 200 میلیون تومان براي انتقال خلعتبري به پرسپوليس پرداخت كردم
هدایتی مالک پیشین باشگاه های استیل آذین و ملوان در ارتباطی تلفنی با برنامه 90 گفت: «حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای فسخ قرارداد خلعتبری پرداخت کردم که آن هم انجام وظیفه بوده است.»


وی در ادامه گفت: «اگر از زمان در اختیار گرفتن تیم گهر اگر کسی از ما طلب داشت من دو برابر آن را پرداخت می کنم. در خصوص ملوان بنا بر تعهدی که داشتم با درودگر تسویه حساب کردم و یک ریال بدهی نیز ندارم. تعهد من به باشگاه ملوان 5 میلیارد بوده که من 8 میلیارد تومان پرداخت کرده ام و نامه تسویه حساب آن را از درودگر مدیرعامل باشگاه ملوان دریافت کردم. من از همین جا اعلام می کنم که اگر شخصی یا باشگاهی از من طلبکار باشد من دو برابر آن را به آنها پرداخت می کنم.»


* نظرسنجي
سوال مسابقه پیام کوتاه برنامه در خصوص میزان رضایت ببیندگان از روند آماده سازی تیم ملی برای جام حهانی بود كه 85 درصد (حدود 1 ميليون و پانصد و هفتاد هزار نفر) آن را نامناسب ارزيابي كرده بودند.

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...