نسخه چاپی

با راي نمايندگان؛

محكومین به جزای نقدی باید ظرف مدت 20 روز جریمه خود را پرداخت كنند

بر اساس رای نمایندگان محكومین به جزای نقدی در قاچاق كالا و ارز باید ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ حكم قطعی جریمه خود را پرداخت كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران نمايندگان در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) و در ادامه رسيدگي به گزارش كميسيون اقتصادي و دارايي درباره لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعاده شده از شوراي نگهبان ماده 55 اين لايحه را تصويب كردند.

اين ماده تصريح مي‌كند: در صورتی که محکومین به جریمه‌های نقدی مقرر در این قانون ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ حکم قطعی به پرداخت جریمه‌های مقرر اقدام ننمایند، جریمه نقدی از محل وثیقه‌های سپرده شده و یا فروش اموال شناسایی شده محکوم علیه اخذ و مابقی به مالک مسترد می‌شود و چنانچه اموالی شناسایی نشودو یا کمتر از میزان جریمه باشد و جریمه مورد حکم، وصول نشود،‌جرائم نقدی مذکور مطابق قانون آیین دادرسی کیفری به حبس تبدیل می‌شود. در هر صورت حبس بدل از جزای نقدی نباید از پانزده سال بیشتر باشد.

تبصره 1-حبس تبدیلی قابل آزادی مشروط نیست.

تبصره 2-جزای نقدی مازاد بر حبس تبدیلی، دین محسوب می‌شود و در صورت شناسائی اموالی از محکوم علیه،‌حتی پس از اتمام حبس وصول می‌گردد.

در ماده 55 بعد از عبارت آيين دادرسي كيفري عبارت «حسب مورد با دستور قاضي اجراي احكام دادسراي مربوطه يا قاضي اجراي احكام تعزيرات حكومتي كه از بين قضات داراي پايه 5 قضايي با روش مندرج در ماده 44 اين قانون انتخاب مي‌شوند» اضافه مي‌شود و تبصره 1 اين ماده حذف مي گردد و در تبصره 2 نيز عبارت «دين محسوب مي‌شود و» حذف مي‌شود.

اين ماده از مجموع 219 نماينده حاضر با 141 راي موافق، 4 راي مخالف،‌10 راي ممتنع به تصويب رسيد.

۱۳۹۲/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...