نسخه چاپی

قطع یارانه نقدی زندگی دهك‌های پایین را فلج می كند

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینكه قطع پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال جاری امكان‌پذیر نیست، گفت: بند ناف 70 میلیون ایرانی به یارانه 45 هزار تومانی وابسته است كه معیشت شمار زیادی از مردم را از جمله دهك‌های پایین را ممكن كرده است.

به گزارش نما، محمدرضا تابش در گفت‌و گو با خانه ملت، با بیان این مطلب که تورم و گرانی‌های موجود در جامعه دولت را مجاب برای ادامه پرداخت یارانه نقدی می‌کند، افزود: کاهش تورم و تقویت بنیه مالی اقشار کم‌درآمد جامعه منوط به پرداخت یارانه نقدی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه دولت باید سهم تولید را هر چه سریع تر مشخص کند، تصریح کرد: سهم پرداخت یارانه نقدی نیز در بررسی مجدد دولت تغییر خواهد کرد اما نه به سمت‌و سوی کاهش.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با بیان اینکه قطع پرداخت یارانه نقدی تا پایان سال جاری امکان‌پذیر نیست، گفت: بند ناف 70 میلیون ایرانی به یارانه 45 هزار تومانی وابسته است که معیشت شمار زیادی از مردم را از جمله دهک‌های پایین را ممکن کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در صورت افزایش نرخ حامل‌های انرژی سهم دهک‌های کم درآمد از دریافت یارانه نیز باید افزایش یابد تا شرایط زندگی برای آنان سخت نشود.

وی در پاسخ به این سؤال که حذف دهک‌های پردرآمد در زمان اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها انجام می‌شود، گفت: دولت می‌تواند همزمان با ارائه متمم بودجه و اصلاح طرح هدفمندی یارانه‌ها حذف برخی دهک‌ها را نیز انجام دهد.

نماینده مردم اردکان در مجلس، با بیان این مطلب که دولت ناگزیر به حذف برخی دهک‌ها از دریافت یارانه نقدی است، افزود: ادامه روند کنونی برای پرداخت یارانه نقدی یعنی پرداخت به همه افراد جامعه کسری بودجه شدید را برای کشور به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در پاسخ به این سؤال که حذف برخی دهک‌ها از دریافت یارانه نقدی نقض عدالت اجتماعی نیست، تصریح کرد: اصل هدفمندی یارانه‌ها برای اجرای عدالت بوده که متأسفانه با برخورداری برخی افراد مرفه این اصل لحاظ نشده که با حذف دهک‌های پردرآمد عدالت اجتماعی نیز در جامعه نمود ظاهری پیدا خواهد کرد./

۱۳۹۲/۶/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...