نسخه چاپی

انتقال پرونده هسته‌‌ای از شورای امنیت به وزارت امور خارجه در چارچوب فرمایشات رهبری

عکس خبري -انتقال پرونده هسته‌‌اي از شوراي امنيت به وزارت امور خارجه در چارچوب فرمايشات رهبري

یك كارشناس سیاست خارجی با تاكید بر اینكه سیاست خارجی و مسائل هسته‌ای ایران بر اساس نظریات مقام معظم رهبری تدوین می‌شود، اظهار داشت: انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه نیز باید در چارچوب فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب صورت گیرد.

به گزارش نما، "سيد جلال فياضي" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره بحث انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه، گفت: در فضاي بين‌المللي امروزه جمهوري اسلامي ايران در يک کار و زار و نبرد ديپلماتيکي قرار دارد.

وي ادامه داد: در حال حاضر دشمن در تلاش است تا فضاي فعلي سياست خارجي را به فضايي همچون جنگ نظامي در عرصه ديپلماتيک تبديل کرده و در اين فضا براي جمهوري اسلامي ايران مين‌گذاري کند؛ به اين معنا که کشورمان امکان تحرک ديپلماتيکي خود را از دست بدهد.

فياضي تصريح کرد: در اين زمان وحدت فرماندهي بسيار مهم است، انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت خارجه مسئله‌اي ملي بوده و در اين جهت بايد دو وزارتخانه در جهت تامين منافع ملي و کل نظام گام بردارند.

وي با تاکيد بر اينکه سياست خارجي و مسائل هسته‌اي ایران بر اساس نظریات مقام معظم رهبري تدوين مي‌شود، اظهار داشت: اين اقدام (انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه) نیز بايد در چارچوب فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب صورت گيرد.

فياضي با اشاره به تبحر بالاي ظريف در مذاکرات و گفتگوهاي ديپلماتيکي افزود: ظريف يکي از باسابقه‌ترين ديپلمات‌هاي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌رود که همواره در سمت‌هاي مختلف از جمله نماينده وزير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد به فعاليت پرداخته است، بنابراين بايد وي را جزو يکي از برجسته‌ترين ديپلمات‌هاي کشورمان طي 30 سال گذشته دانست.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه از یک سو با استفاده از تجارب ظريف خواهد توانست منجر به ایجاد تحولاتي در جريان پرونده هسته‌اي کشورمان شود و از سوي ديگر استفاده از ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران به عادي شدن روند پرونده هسته‌اي کمک کند.

۱۳۹۲/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...