نسخه چاپی

دانشجویان در دیدار با هاشمی از دغدغه هایشان گفتند

عکس خبري - دانشجويان در ديدار با هاشمي از دغدغه هايشان گفتند

"دبیر سابق دفتر تحكیم وحدت" دیدار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را با تعدادی از نمایندگان انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر كشور، هیئت‌های موسس و فعالان دانشجویی بسیار صمیمانه دانست.

به گزارش نما، مهدي اميريان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ديدار تعدادي از نمايندگان انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور، هيئت‌هاي موسس و فعالان دانشجويي را با آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني که در فضايي بسيار گرم و صميمانه برگزار شد را بسيار اثرگذار دانست و در ارتباط با اهم سخنان دانشجويان در اين جلسه اظهار داشت: بهبود فضاي فرهنگي و سياسي دانشگاه مهمترين دغدغه‌ دانشجويان در اين جلسه بود.

وي با تاكيد براينكه نگاه اعتماد‌گونه بايد جايگزين نگاه تهديدمحور در دانشگاه‌ها شود، گفت: يكي ديگر از دغدغه‌‌هاي دانشجويان بي‌اخلاقي و بي‌تقوايي‌هاي سياسي برخي از جريان‌هاي سياسي و رسانه‌ها است که بايد با دوري از اين قبيل کارها قبل از آنكه به شخص و يا مجموعه‌اي كه تخلفش از نظر قانوني ثابت نشده بي‌مهابا تهمت بزنند.

اين فعال دانشجويي داشتن نگاه عادلانه و بي‌طرفانه نسبت به تشكل‌‌هاي دانشجويي و گرايش‌هاي مختلف در دانشگاه را درخواست ديگر دانشجوها خواند و بيان داشت: اين تشکل‌ها تنها خواستار فعاليت بر مبناي گفتمان نظام هستند و مي‌خواهند مسئولان در دانشگاه به صورت قانوني و بي‌طرفانه با دانشجويان رفتار کنند.

اميريان با تاكيد براينكه در قانون اساسي جمهوري اسلامي آزادي يکي از ارکان مهم قلمداد شده است، تصريح کرد: در جمهوري اسلامي برخي افراد با كج‌سليقگي و تنگ‌نظري‌ها موجب شده‌اند علي‌رغم احترام براي آزادي در جمهوري اسلامي، حسي خلاف اين امر در دانشجويان به‌وجود آيد و مسلما بايد "قانون"، فصل‌الخطاب تمامي مسئولان و دانشجويان باشد.

دبير سابق دفتر تحكيم وحدت با تاکيد بر اينکه بايد معاند و منتقد را از هم جدا دانست، خاطرنشان کرد: تعداد بسيار اندكي معاند با جمهوري اسلامي در كشور وجود دارد، اما منتقدان تنها به دليل روحيه آرمان‌خواهي كه رويكرد اصلي جمهوري اسلامي است انتقاد مي‌کنند و نگاه مسئولان بايد به اين دو فرق داشته باشد تا نشاط جامعه با استفاده از ظرفيت‌هاي نظام بر جامعه گسترش پيدا کند.

گفتني است آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با نمايندگان انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور، انتقاد را تنها زماني موثر و سازنده دانست که نکات مثبت در کنار نکات منفي و از روي عدالت و منطق گفته شود. وی همچنين تاکيد کرد که فعاليت‌هاي علمي نبايد تحت‌اشعاع کارهاي سياسي قرار بگيرد و فضاي سياسي و علمي بايد در کنار هم باشند.

۱۳۹۲/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...