نسخه چاپی

سايت منافقين: اعترافات هاشمي نقش دولت سوريه در حملات شميايي را تاييد مي‌كند/

استقبال گسترده رسانه‌های ضدانقلاب از اظهارات اخیر هاشمی

رادیو فردا نیز در گزارشی با اشاره به اصلاحیه های صورت گرفته درباره اظهارات هاشمی سخنان این روزهای اكبر هاشمی رفسنجانی، را نشانه این دانست كه مساله برخورد با بحران سوریه در ایران به صف بندی تازه‌ای بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان تبدیل شده‌است

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، سایت وابسته به منافقین در صفحه اصلی خود در گزارشی نوشت: رفسنجانی اعتراف کرد که بمباران شيميايی توسط بشار اسد صورت گرفته است. این سایت سپس به بخشی از اظهارات رهاشمی رفسنجانی درباره دولت بشار اسد استناد کرد و این اظهارات را "نشانه آشکار" دخالت حکومت سوریه و ایران در بمباران شیمایی غوطه دمشق دانست.

بی بی سی فارسی نیز در گزارشی با بررسی اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی درباره سوریه آورده است: چند روز پیش نیز نعمیه اشراقی در صفحه فیس بوک خود از قول آقای هاشمی رفسنجانی نوشت: "دولتی که ملت خود را بمباران شیمیایی کند عواقب سخت آن را خواهد دید همانگونه که صدام در بمباران حلبچه ننگ ابدی را بر خود خرید و دچار چنین سرنوشت هولناکی شد." به گفته خانم اشراقی آقای هاشمی رفسنجانی این سخنان را روز هفتم شهریور در حسینیه جماران گفته که از سوی نزدیکان خانم اشراقی به او منتقل شده بود.

اظهارات هاشمی درباره سوریه همچنین با استقبال صدای آمریکا مواجه شد.

در گزارشی که در این سایت منتشر شده، آمده است: نسخه اولیه اظهارات آقای رفسنجانی تفاوت چشمگیر و قابل توجهی با اظهارات سایر مقامات ایرانی داشت که ادعا کرده بودند شورشیانی که برای سرنگونی دولت بشار اسد تلاش می کنند، مسئول استفاده از سلاح های شیمیایی هستند.

رادیو فردا نیز در گزارشی به اصلاحیه های صورت گرفته درباره اظهارات هاشمی سخنان این روزهای اکبر هاشمی رفسنجانی پرداخت.

در این گزارش آمده است: اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اتفاقات سوریه یا به سرعت تکذیب می‌شوند یا خبرگزاری‌ها مجبور می‌شوند آنها را با جرح و تعدیل‌هایی بازنشر کنند... در حالیکه خبرگزاری‌هایی همچون رویترز، این اظهارنظر اکبر هاشمی رفسنجانی، را به نقل از ایلنا، خبرگزاری کار ایران، بازتاب می‌داند، خبرگزاری ایلنا با انتشار «اصلاحیه‌ای» کلمه «حکومت سوریه» را حذف کرد.

به نظر می رسد آتش این اظهار نظر ناپخته و البته همصدا با منافع وهابیت از سوی هاشمی رفسنجانی، بیش از اظهار نظرهای گذشته دامن گیر هاشمی رفسنجانی شود، چنانکه سایت هاشمی تلاش کرد برای تلطیف فضا به انتشار مواضع او در زمستان گذشته که در آن از دولت سوریه دفاع کرده بود بپردازد.





۱۳۹۲/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...