نسخه چاپی

سياست يك بام و دو هواي آمريكا در قبال ايران ادامه دارد؛

تمدید معافیت 11 كشور از تحریم علیه ایران

در راستای سیاست یك بام و دو هوای آمریكا در قبال ایران، وزارت خارجه آمریكا اعلام كرد كه باردیگر معافیت ژاپن و 10 كشور اروپایی را از تحریم های نفتی اعمال شده علیه ایران تمدید كرده، این در حالیست كه وزارت دارایی آمریكا تحریم های تازه ای علیه افراد و شركت‌های مرتبط با صنعت نفت ایران اعمال كرد.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز نوشت: "جان کری"، وزير امور خارجه آمريکا، در بيانيه ای اعلام کرده است، ژاپن و 10 کشور اروپايی از معافيت ۱۸۰ روزه برخوردار خواهند شد.

به ادعاي کری اين معافيت در راستای پاسخ به همکاری اين کشور ها در کاهش قابل توجه خريداری نفت خام از ايران صورت گرفته است.

در بيانيه وزير امور خارجه آمريکا آمده است: من خرسندم اعلام کنم که بر اساس کاهش چشمگير مضاعف ميزان واردات نفت خام از ايران، ژاپن مجددا شرايط مستثنی شدن از تحريمهای مندرج در بند ١٢۴۵ قانون جواز دفاع ملی (NDAA) سال مالی ٢۰١٢ را کسب کرده است.

جان کری تصريح کرده است که ده کشور عضو اتحاديه اروپا يعنی؛: بلژيک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، يونان، ايتاليا، هلند، لهستان، اسپانيا و بريتانيا که از اول ژوئيه ۲۰۱۲ از ايران نفت نخريده اند نيز از تحريم های نفتی معاف شده اند.

وی اضافه کرده است: مجموع ٢۰ کشور و اقتصاد به کاهش قابل ملاحظه خريد نفت خام خود از ايران ادامه داده اند.

جان کری ادعا کرده است: ايالات متحده و جامعه جهانی همچنان به اعمال فشار بر ايران متعهد است.

آمريکا تاکنون معافيت از تحريم های نفتی علیه ایران را برای شماری از کشورها تمديد کرده است.

به گزارش رويترز، وزارت امور خارجه آمريکا در دسامبر سال جاری ميلادی در خصوص معافيت کشورهایی نظیر چين، هند و کره جنوبی از تحريم های نفتی ايران را بررسی خواهد کرد.

اين در حاليست که در راستاي سياست يک بام و دو هواي آمريکا در قبال ايران، همزمان، وزارت دارایی آمريکا از افزوده شدن نام ۶ فرد و ۴ شرکت مرتبط با صنعت نفت ایران به فهرست تحریم های این کشور خبر داده است.

وزارت خزانه‌داری آمريکا با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرده که این افراد و شرکت ها تحریم‌های صادرات نفت علیه ايران را نقض کرده‌اند و اين تلاشي براي جلوگيري از دور زدن تحريم ايران است.

بر اساس این بیانیه، "دیوید کوهن" معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم مدعي شده است که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران بخش مهمی از فشار آمریکا علیه تهران است.

۱۳۹۲/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...