نسخه چاپی

اتاق فكر تخریب قالیباف كجاست؟

شورای چهارم با تركیبی متفاوت تر از سه شورای گذشته كار خود را در 12 شهریور ماه آغاز كرد. طبق گفته مهدی چمران قرار بود در اولین روز كار شورا شهردار پایتخت انتخاب شود كه بعد از مراسم تحلیف در دومین روز كاری انتخاب شهردار تهران در دستور كار شوراست.

در حالی که نظر سنجی های رسمی و غیر رسمی و نیز اظهارات اعضای شورای شهر از انتخاب مجدد قالیباف برای ماندن در ساختمان بهشت برای ادامه خدمات خود در شهرداری تهران خبر می دهد اما برخی دست های پنهان و پیدا در بیرون از شورا درصدد تخریب وی هستند هرچند که بهانه گیری های تندروها در بیرون شورا به تخریب سیاسی وی ختم می شود و تاکنون نیز بی نتیجه مانده در آخرین تحرک خود درصدد دور زدن قانون مجلس برای ممانعت از حضور وی برای بار سوم در شهرداری با تمسک به قانون تغییر کرده بودند که باز هم با در بسته مواجه شدند و اکنون پشت پرده همه این تلاشها آشکار شده و برای همه مبرهن و واضح است.

ابوالفضل قناعتی عضو جدید شورای اسلامی شهر تهران می گوید:" با توجه به تجربه قالیباف و توانمندی و سابقه کاری او در مدیریت شهری و نیز موفقیت آن در این عرصه و شناختی که نسبت به مشکلات شهر تهران دارند به نظر می رسد مناسب ترین گزینه برای این سمت خواهند بود که هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان بر روی آن اتفاق نظر دارند که شانس وی را برای تصدی این منصب بالاتر می برد".

و باز هم رضا تقی‌پورسخنگوی شورای چهارم می گوید:"بهتر است به‌جای استفاده از پیشینه سیاسی از پیشینه انقلابی استفاده کنیم. یکی از مواردی که در تعیین معیار انتخاب شهردار قید کردیم توجه به نگاه‌‌های ارزشی شهردار است به‌گونه‌ای که وی پرچم‌دار گفتمان انقلاب اسلامی باشد" و اکنون لابی های سیاسی تخریب در بیرون شورا آخرین نفس های خود رابرای تخریب قالیباف می کشند.

مرتضی طلایی هم معتقد است:" این نگرانی از پیش وجود داشته و کماکان وجود دارد که این اقلیت از بیرون تلاش می‌کنند تا به شورا نفوذ کنند و معلوم نیست اهدافشان چیست من حتی فراتر از شورای شهر احساس می‌کنم این افراد به دولت هم دارند توهین می‌کنند. در حالی که دولت برای ایجاد آرامش در جامعه تلاش می‌کند ما می‌بینیم که این اتفاقات رخ می‌دهد و فضای جامعه را به چالش می‌کشاند" .

در نهایت لابی های بیرون شورا در حال آخرین تلاشهای خود در حالی که باید قانونا شهردار در اولین روز کاری شورا انتخاب می شد اکنون به روز دوم کشیده شده است.

و در نهایت حسین مظفر معاون نظارت مجلس گفته است: با توجه به اینکه جریان انحرافی زخم خورده است بنابراین به هرشیوه‌ای تلاش می‌کند تا انتقام بگیرد وی باز هم تاکید می کند که "این اقدامات از جریان انحرافی بعید نیست، این گروه به هر نحوی در صفوف اصولگرایان رخنه ایجاد می‌کند که دراین شرایط لازم است دوستان اصولگرا متوجه باشند تا گرفتار این چالش نشوند".

تلاشهای جریان انحرافی بعد از انتخابات ریاست جمهوری برای تخریب چهره های انقلابی چون قالیباف نه فقط شخص وی بلکه همه جریان اصولگرایی است و اکنون در این هنگامه وحدت اصولگرایی می تواند شاید ضربه ای سنگین به این جریان باشد.

۱۳۹۲/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...