نسخه چاپی

ساعت ۱۸ امروز؛اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی كنكور

مشاورعالی سازمان سنجش كشور با اشاره به زمان اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی كنكور از قبولی ۵۹ درصدی دختران در كنكور سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش نما، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور با اشاره به اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال ۹۲ گفت: اسامی ۵۲۲ هزار ۱۴۴ نفر از پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۹۲ ساعت ۱۸ امروز در سایت سنجش و آموزش کشور منتشر می‌شود.

وی گفت: بر این اساس اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختف تحصیلی در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مراکز آموزشی دانشگاه پیام نور، پردیس‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دوره‌های تحصیلی مجازی و بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و اسامی پذیرفته‌شدگان براساس سوابق تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، غیردولتی و دانشگاه پیام نور، در آزمون سراسری سال تحصیلی ۹۲-۹۳ که گزینش آنها به روش متمرکز صورت گرفته است، اعلام می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش کشور افزود: از بین پذیرفته‌شدگان نهایی تعداد ۳۰۸ هزار و ۹۰۱ زن و ۲۱۳ هزار و ۲۴۳ مرد هستند، به عبارتی دیگر ۵۹/۱۶ درصد پذیرفته‌شدگان زن و ۴۰/۸۴ درصد آنها مرد می‌باشند.

توکلی ادامه داد: از بین ۵۲۲ هزار و ۱۴۴ نفر پذیرفته‌شده ۱۱۰ هزار و ۶۱۲ نفر در دوره‌های روزانه، ۳۱ هزار و ۹۴ نفر در دوره‌های شبانه، ۲۵۳ هزار و ۲۵۴ نفر در دوره‌های پیام‌نور، یک هزار و ۳۷۷ نفر در دوره‌های نیمه‌حضوری و ۱۶ هزار و ۴۶۳ نفر در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر، ۱۰۵ هزار و ۱۲۵ نفر در موسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و ۴ هزار ۲۱۹ نفر در دوره‌های مجازی و بین‌المللی به شکل متمرکز پذیرفته شدند.

وی به آمار تفکیک شده پذیرفته‌شدگان در گروه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: از بین ۵۲۲ هزار و ۱۴۴ نفر پذیرفته شده نهایی ۱۶۰ هزار و ۲۴۲ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۱۷۵ هزار و ۸۴۴ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۶۲ هزار و ۹۷۹ نفر در گروه ازمایشی علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۴۲ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۱۵ هزار و ۷۳۷ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی پذیرفته شده‌اند.

مشاور عالی سنجش آموزش کشور با اشاره به روند ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان ادامه داد: لازم است کلیه پذیرفته‌شدگان براساس برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی در روی سایت سنجش قرار می‌گیرد نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند و ابتدا با مراجعه به سایت دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی پذیرفته شده با در دست داشتن مدارک به شرح مندرج در اطلاعیه برای ثبت‌نامه مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: در صورتی که دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی برنامه زمانی را برای ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان اعلام نکرده است لازم است داوطلبان با در دست داشتن مدارک برای ثبت‌نام در یکی از روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۶ و ۲۷ شهریورماه برای ثبت‌نام به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مراجعه نمایند.

۱۳۹۲/۶/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...