نسخه چاپی

سوابق دیپلماتیك نمایندگان گروه ۵+۱

کشورهای گروه ۵+۱ در مذاکرات استانبول هیات‌هایی را اعزام کرده‌اند که در راس آنها نمایندگانی با سوابق طولانی در اجلاس‌های گوناگون و مذاکرات دیپلماتیک دیده می‌شود.

به گزارش فارس، "سرگئی ریابکوف" نماینده ارشد روسیه در نشست تهران با گروه ۱+۵ در استانبول ترکیه مذاکرات پیرامون فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران، ۵۲ ساله و معاون مزیر امور خارجه روسیه است.


سرگئی ریابکوف در سال ۱۹۶۰ میلادی در مسکو متولد شد. وی در ۲۲ سالگی از دانشگاه دولتی روابط بین‌الملل مسکو فارغ التحصیل شد و چندی نگذشت که به استخدام وزارت خارجه روسیه درآمد.


ریابکوف در سال ۹۵ میلادی در سازمان همکاری اروپا زیرمجموعه وزارت خارجه روسیه مشغول به کار شد. وی در سال ۲۰۰۲ رایزن سفارت روسیه در واشنگتن بود.


سرگئی ریابکوف در سال ۲۰۰۶ به وطنش بازگشت و این‌بار به عنوان رئیس سازمان همکاری اروپا منصوب شد.


ریابکوف از سال ۲۰۰۸ نیز به عنوان معاون وزیر امور خارجه روسیه انتخاب شده است.





نماینده آمریکا در مذاکرات استانبول کیست؟


"وندی شرمن" در سال ۱۹۴۹ متولد شد و یک دیپلمات آمریکایی، یک مقام دولتی و مدیر غیرانتفاعی است که بعنوان مشاور بسیاری از سیاستمداران و تجار آمریکایی است. وی هم‌اکنون به عنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی فعالیت می‌کند و سومین مقام عالیرتبه وزارت خارجه آمریکا محسوب می شود. وی در دوره ریاست‌جمهوری "بیل کلینتون" بعنوان مشاور وزارت خارجه آمریکا و مشاور ویژه رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا و هماهنگ‌کننده سیاست کره شمالی فعالیت می‌کرد.


شرمن در بین سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹ در کالج "اسمیت" تحصیل کرد و در سال ۱۹۷۱ مدرک خود را از دانشگاه "بوستون" دریافت کرد. شرمن در سال ۱۹۷۶ مدرک فوق‌لیسانس خود را در امور اجتماعی از دانشگاه مریلند دریافت کرد.


شرمن در اوایل اشتغال خود در موقعیت‌های شغلی متفاوتی در سازمان‌های دولتی و غیرانتفاعی فعالیت کرد. وی به مدت ۳ سال بعنوان رئیس دفتر کارکنان "باربارا میکولسکی" یکی از نمایندگان سابق کنگره آمریکا فعالیت می‌کرد و مدتی نیز به عنوان مدیر تبلیغات انتخاباتی وی در کمپین انتخاباتی سنا فعالیت می‌کرد. برای مدتی نیز رئیس دفتر رفاه کودکان مریلند بود.


وی کمپین انتخاباتی ۱۹۸۸ کمیته ملی دموکراتیک را رهبری می‌کرد و بر عملیات‌های سیاسی، ارتباطاتی و ارتباطات کنگره ای و عملیات‌های انتخاباتی نظارت می‌کرد.


در بین سالهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳، شرمن بعنوان یکی از اعضای شرکت مشاوره رسانه‌ای و سیاسی "شروم" هریس و شرمن، در بخش ارتباطات راهبردی فعالیت می‌کرد.


از بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶، شرمن در دوره "وارن کریستوفر" وزیر خارجه آمریکا بعنوان مشاور وزیر خارجه آمریکا در امور قانونی فعالیت می‌کرد و همچنین تلاش‌های آمریکا برای کسب بودجه برای روسیه و کشورهای تازه استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی سابق را رهبری می‌کرد.


نماینده کنونی آمریکا در مذاکرات ایران و ۱+۵ در استانبول پس از آن، بعنوان مشاور "مادلین آلبرایت" با رتبه سفیری به وزارت خارجه آمریکا بازگشت و توسط "بیل کلینتون" این سمت را دریافت گرفت و توسط سنای آمریکا تأیید شد. وی در خصوص مسائل اصلی سیاست خارجه آمریکا به "مادلین آلبرایت" وزیر خارجه وقت آمریکا مشاوره می‌داد.


شرمن پس از ظهور تشکیلات گروه "آلبرایت استونبریج" در سال ۲۰۰۹، بعنوان معاون رئیس این گروه فعالیت کرد که این گروه یک شرکت مشاوره بین‌المللی آلبرایت به حساب می‌‌آمد. وی همچنین در کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۸، به "هیلاری کلینتون" مشاوره می‌داد و بعنوان مشاور "تام دانیلون" نیز فعالیت‌ می‌کرده است.


در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۱، شرمن توسط هیلاری کلینتون بعنوان معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی منصوب شد. وی همسر "بروس استوکس" یکی از روزنامه نگاران برجسته و یکی از اعضای ارشد صندوق آلمانی مارشال است.





معرفی سوابق دیپلماتیک نماینده فرانسه در نشست ۱+۵ با ایران


"ژاک اودیبر" نماینده ارشد فرانسه در نشست تهران با گروه ۱+۵ در استانبول ترکیه مذاکرات پیرامون فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران، ۴۸ ساله و مدیرکل امور سیاسی، امنیتی و خلع سلاح وزارت امور خارجه فرانسه است.


"برنار کوشنر" وزیر امور خارجه پیشین فرانسه در ژوئیه سال ۲۰۰۹ میلادی ژاک اودیبر را به جای "ژرارد آرود" به سمت مهم و کلیدی مدیرکلی امور سیاسی و امنیتی وزارت امور خارجه فرانسه منصوب کرد.


ژاک اودیبر فارغ التحصیل از دانشگاه مرکز آموزش روزنامه‌نگاری است و سابقا خبرنگار بوده است.


وی دانش‌آموز سابق مدرسه ملی مدیریت فرانسه موسوم به "ENA" است و از سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷ به عنوان مشاور فرهنگی و همکاری‌های علمی و فنی فرانسه در ویتنام فعالیت داشته است و پس از آن به عنوان مشاور دیپلماتیک "آلن ریچارد" وزیر دفاع وقت فرانسه منصوب شده است.


ژاک اودیبر در سال ۲۰۰۱ به عنوان سرکنسول فرانسه به شهر کبک کانادا اعزام شد و در سال ۲۰۰۴ در سمت وزیر مشاور عازم لندن شد.





سوابق دیپلماتیک رئیس هیات آلمانی در مذاکرات استانبول


" هانس دیتر لوکاس" که به عنوان رئیس هیئت دیپلماتیک در نشست امروز استانبول با هدف گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای ایران شرکت کرده، ‌متولد ۱۹۵۹ است. وی نماینده ویژه اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی و نیز دفتر سیاست فدرال در برلین بوده است.


دیگر سمت‌های مهم پیشین وی مواردی همچون رئیس بخش روابط ۲ جانبه با کشورهای مرکزی، شرقی و جنوب شرقی اروپا و آسیای مرکزی و قفقاز و رئیس مطبوعاتی و ارتباطی سفارت آلمان در واشنگتن است.


همچنین از جمله نشست‌هایی که وی در آنها شرکت داشته است می‌توان به نشسا "شرق اروپا؛ بروکسل و مسکو" ، نشست "مسئولیت روسیه در امور بین الملل"، "سیاست اروپا در آسیای مرکزی" و "دریای سیاه میان اروپا و روسیه" اشاره کرد.





سوابق دیپلماتیک رئیس هیات انگلیسی در مذاکرات استانبول


«جفری آدامز»، متولد ۱۱ جون ۱۹۵۷ است و در رشته‌های تاریخ اسلام و سیاست خاورمیانه در دانشگاه‌های «ایتون» و «آکسفورد» تحصیل کرده است.


آقای آدامز که یکی از اعضای «سازمان دیپلماتیک انگلیس» است از اول آوریل ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۹ سفیر انگلیس در تهران بود.


درحال حاضر، «آدامز» مدیر سیاسی وزارت خارجه انگلیس است.


وی در سال ۱۹۷۹ به «سازمان دیپلماتیک انگلیس» پیوست و از آن پس در کشورهای مختلف از جمله در عربستان سعودی، فرانسه، آفریقای جنوبی، ایران و مصر به عنوان سفیر سیاسی فعالیت کرده است.


آدامز پیش از پیوستن به اداره خصوصی «جک‌استراو»، رئیس کنسولگری انگلیس در فلسطین اشغالی بود که مسئولیت حفظ روابط انگلیس با اعراب فلسطینی‌تبار را به عهده داشت.





سوابق دیپلماتیک رئیس هیات چین در مذاکرات استانبول


ما ژائوشو (Ma Zhaoxu) متولد ۱۹۶۳ است و حوزه‌های تخصصی وی در وزارت خارجه، سازمان‌های بین‌المللی و کنفرانس‌ها، کنترل تسلیحات و اطلاعات است.


از سال ۱۹۸۷ تا سال ۱۹۹۰ وی رایزن دپارتمان سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه جین بوده است.


در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ ژائوشو به عنوان رایزن و دبیر سوم نماینده دائم چین در سازمان ملل خدمت کرده است.


رئیس هیات چینی در استانبول یک سال نیز (1994) به عنوان معاون و مدیر دپارتمان سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه چین خدمت کرده است.


وی مدرک دکترای خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه اقتصاد لندن در سال ۱۹۹۵ اخذ کرده است.


در سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹، معاون، مدیر و مشاور شورای روابط خارجی چین بوده است.


در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ سفیر چین در بریتانیای بزرگ و ایرلند شمالی و در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ نیز سفیر چین در بلژیک و نماینده چین در اتحادیه اروپا بوده است.


وی در سال ۲۰۱۱ نیز به عنوان معاون وزیر خارجه چین منصوب شده است و تاکنون در این سمت باقی مانده است.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...