نسخه چاپی

پوتین روابط ایران و روسیه را تقویت می كند

عکس خبري -پوتين روابط ايران و روسيه را تقويت مي کند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور جدید روسیه افق روشنی را فراروی آینده روابط دو کشور ترسیم می کند.
به گزارش خبرنگار مهر، همایش دو روزه چشم انداز همکاریهای ایران و روسیه در افق 1404 روز شنبه در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.


در این همایش که با حضور استادان دانشگاه بین المللی امام خمینی و پژوهشکده آینده پژوهی دانشگاه، استادان و نخبگان پژوهشکده آینده پژوهی روسیه و ایران در سالن اجتماعات دانشگاه امام برگزار شد شرکت کنندگان در خصوص محورهای توسعه روابط دو جانبه در زمینه های علمی، تحقیقاتی و پژوهشی تبادل نظر کردند.


حجت الاسلام ابوترابی در این همایش از ارائه طرح بازار یکپارچه انرژی ایران و روسیه در مجمع مجالس آسیایی برای توسعه همکاریهای ایران و روسیه خبر داد و گفت: علاوه بر انرژی موضوعات دیگری همچون استقرار سپرموشکی آمریکا در نزدیکی حوزه جغرافیایی ایران و روسیه، تحولات سوریه، انقلاب های بهار عربی و مبارزه با مواد مخدر مهمترین موضوعات در عرصه بین الملل است که مواضع مشترک ایران و روسیه را به دنبال داشته است.


وی افزود: انتخاب ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس جمهور جدید روسیه، افق روشنی را فراروی آینده روابط دو کشور ترسیم می کند.


لِــوان جاگاریان سفیر روسیه هم روابط ایران و روسیه را در حال رشد دانست و گفت: حجم مبادلات تجاری،
بازرگانی دو کشور در سال گذشته چهار میلیارد دلار بوده است که با توجه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های متعدد بین دو کشور حجم این مبادلات باید بیش از پیش افزایش یابد.


همایش دو روزه چشم انداز همکاری های ایران و روسیه در افق 1404 فردا نیز ادامه خواهد یافت.


۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...