نسخه چاپی

ویژه‌ برنامه‌های عموها و خاله‌ها در اول مهرماه

مدیر شبكه دو سیما به پخش سری جدید برنامه «ورزش از نگاه دو» خبر داد و افزود: مدیر گروه اجتماعی، این برنامه را كاملا شخم زده و به زودی شاهد پخش آن با ساختار تازه‌ای خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی بخشی‌زاده مدیر شبکه 2 سیما در ادامه نشست خبری برنامه‌های نیمه دوم ال این شبکه از تولید برنامه تازه‌ای با عنوان «دردونه‌ها» در گروه کودک و خردسال داد و افزود: این برنامه به تهیه کنندگی «پرستو شاه محمدی» در حال تولید است.

بخشی زاده از ادامه پخش برنامه سنجد خبرنگار در 6 ماه دوم سال 92 سخن گفت و افزود: سنجد به زودی حوزه فعالیت خود را گسترش داده و برای تهیه خبر به استان‌های مختلف سرک می‌کشد.

بخشی زاده با اشاره به تدارک ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت بازگشایی مدارس اعلام کرد: فردا عمو قناد همراه با فانی سرپرست محترم وزارت آموزش و پرورش زنگ آغاز مدرسه را در اسلامشهر به صدا در می‌آورند، اول مهر نیز عموهای و خاله‌ها محبوب در چهار استان کشور مستقر می شوند تا در جشن ملی آغاز به کار مدارس شرکت کنند. اول مهر عمو قناد در مشهد مقدس، برنامه خاله شادونه در ارومیه، برنامه عمو مهربان در خوزستان و عمو پرونگ نیز با استقرار در یکی از مدارس پایتخت به اجرای برنامه می پردازند.

مدیر شبکه دو با اشاره به این که روزانه 40 دقیقه برنامه نوجوانانه از آنتن شبکه دو روی آنتن می رود، افزود: در نیمه دوم سال پخش سه مسابقه «کندو»، «تلاش ماندگار» و «هزار تو» برای نوجوانان پیش بینی شده است،«کندو» یک مسابقه میدانی است که در 52 قسمت روی آنتن می رود و به طرح موضوعات آموزشی می پردازد؛ «تلاش ماندگار» نیز در 52 قسمت تهیه می شود و موضوع آن حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است؛ «هزار تو» نیز در 156 قسمت 50 دقیقه تولید می شود و سوالات ورزشی، سرگرمی، معارفی و .. را دست مایه قرار می دهد.

وی از انتشار کتابی با استفاده از موضوعات مطرح شده در برنامه تلویزیونی این شبکه خبر داد و گفت: به زودی با همکاری انتشارات سروش برنامه «زنگ تاریخ» تبدیل به کتاب می‌شود.

بخشی زاده با اشاره به حساسیت گروه خانواده نیز گفت: پخش سه برنامه مهم «زنده باد زندگی» ، «خونه زندگی» و «عصر خانواده» در نیمه سال 92 ادامه پیدا می‌کند، در حال حاضر برنامه «‌خونه زندگی» و «عصر خانواده» از شبکه دو پخش می شوند و پخش سری جدید «زنده باد زندگی» از 7 مهر آغاز می‌شود.

مدیر شبکه دو از تولید برنامه تازه‌ای در این گروه برنامه ساز سخن گفت و افزود: با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر مجموعه نمایشی با عنوان «من چه کاره‌ام؟ » در این گروه تولید شده است. این برنامه در 20 دقیقه به آسیب شناسی رفتار خانواده ها در گرایش و یا عدم گرایش به مواد مخدر می پردازد.

بخشی زاده گفت: گروه مستند شبکه زندگی نیز برای نیمه دوم سال 92 هشت مستند را آماده پخش کرده است. با تلاش این گروه مستند همراهان به کارگردانی و تهیه کنندگی سید مسعود حسینی، «ما متهم‌ایم» به تهیه کنندگی و کارگردانی کریم هاتفی نیا، «دوست خوب بچه ها» به تهیه کنندگی محمد حاجی قاسمی، «بچه های روستا» به تهیه کنندگی شهناز سلیمانی، «مرزنشینان» به تهیه کنندگی آقای کرمی، «آرام و خروش» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد خلیل زاده و «حیات خانه ما» برای پخش از شبکه دو آماده شده‌اند.

وی گفت: گروه اجتماعی این شبکه نیز 11 برنامه را تدارک دیده است، «روز از نو» برنامه صبحگاهی این گروه است که به صورت روتین از این شبکه پخش می شود، به همت این گروه برنامه «از آسمان» نیز در هفته دفاع مقدس با رویکرد ویژه ای روی آنتن می‌رود، در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز «سفر ایمن» در این گروه تولید شده است.

وی به پخش سری جدید برنامه «ورزش از نگاه دو» خبر داد و افزود: مدیر گروه اجتماعی این برنامه را کاملا شخم زده و به زودی شاهد پخش این برنامه باساختار تازه‌ای خواهیم بود. «آهنگ توسعه» از دیگر برنامه‌هایی است که برای نیمه دوم سال 92 روی آنتن می رود، این برنامه به تهیه کنندگی علی اکبر حاجی جلیلی تولید می شود. همچنین پخش سری جدید برنامه «راه سوم» به تهیه کندگی محمود فلاح پرویزی نیز در آینده نزدیک آغاز می شود.

به گفته بخشی زاده «باز هم زندگی » به تهیه کنندگی بهروز مفید، «نشان برتر»، «کافه سوال» به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی و «همت ماندگار» به تهیه کنندگی پیمان پورمقیمی از دیگر تولیدات این گروه برای نیمه دو م سال 92 خواهند بود.

وی گفت: گروه معارف این شبکه نیز با توجه به رسالت خود پخش برنامه‌های «پابوس»، «بچه های مسجد»، «گنجینه حکمت»، «ذکر عاشوراییان»، «کوی محبت»، فصل عاشقی به تهیه‌کنندگی سعید پورفرج ، «آیینه خانه» به تهیه کنندگی علی احمدی و مستند امام رضا (ع)را برای نیمه دوم سال 92 پیش بینی کرده است.

وی در پایان گفت: این گروه در ایام محرم مداحی حاج محمود کریمی را پخش خواهد کرد.

بخشی زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سریال راه شیری گفت: مدت زمان بسیاری از تولید این سریال گذشته، شرایط برای پخش فراهم نبود اما امروز این سریال بدون حاشیه در کنداکتور پخش شبکه قرار گرفته است.

وی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر تولید 3 سریال در این شبکه منوط به جذب اسپانسر و تامین منابع مالی است، ما در شرایط خاص اقتصادی قرار داریم و باید به مقوله اقتصاد رسانه توجه کنیم. تا امروز منابع مالی مورد نیاز از حوزه مدیریت کلان رسانه تامین می‌شد اما امروز شرایط عوض شده و ناگزیریم از ظرفیت رسانه در جهت تامین اقتصاد این رسانه بیشتر استفاده کنیم.

بخشی زاده در پاسخ به انتقاد خبرنگاری در خصوص پخش مستقیم پیام‌های تبلیغاتی در برنامه‌های کودک و خردسال این شبکه گفت: انتقاد شما به جاست ما می توانستیم به صورت زیر پوستی به موضوع تبلیغات بپردازیم، اما آنچه مهم است این است که ما به سمت تبلیغ محصولاتی رفتیم که ضرری برای مردم ندارند، اگر تبلیغ پفک، چیپس و امثال این موارد را در دستور کار داشتیم باید مورد اتهام قرار می‌گرفتیم.

۱۳۹۲/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...