نسخه چاپی

ضرب الاجل حماس برای عباس

عکس خبري -ضرب الاجل حماس براي عباس

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از محمود عباس خواست كه هر چه سریعتر كار تشكیل دولت انتقالی براساس توافق دوحه را كه میان وی و خالد مشعل به امضا رسید، آغاز كند.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، اسماعیل رضوان، از رهبران جنبش حماس تصریح کرد که این اقدام می‌تواند شرایط لازم را برای فعالیت ستاد مرکزی انتخابات در هر دو منطقه کرانه باختری و نوار غزه و نیز قدس اشغالی را فراهم سازد. رضوان خاطر نشان کرد، هدف از اظهارات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر اینکه تشکیل دولت انتقالی منوط به موافقت با فعالیت ستاد مرکزی انتخابات در غزه است، ضربه زدن به آشتی ملی است و پایان دادن به شکاف داخلی جایی در اولویت‌های سیاسی عباس ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی افزود: جنبش حماس به تمامی بندهای توافق آشتی ملی فلسطین پایبند است، اما کمیته چهار جانبه بین‌المللی و رژیم صهیونیستی فشارهای زیادی را به منظور به شکست کشاندن آشتی ملی علیه عباس اعمال می‌کنند.

محمود عباس طی اظهاراتی در جریان سفر به ژاپن مدعی شد که تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین تا زمانی که حماس به ستاد مرکزی انتخابات اجازه فعالیت در نوار غزه و بازگشایی دفاتر خود برای نام‌نویسی از افراد واجد شرایط جدید را ندهد، میسر نخواهد شد.

وی افزود: به رغم اظهارات تردید برانگیز برخی طرف‌های متضرر از مساله آشتی ملی، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس به نمایندگی از رهبری حماس و خود عباس هم به نیابت از جنبش فتح بر سر آغاز فوری اجرای توافقنامه دوحه توافق کردند و مسئولیت عدم اجرای آن بر عهده طرف‌هایی است که بر سر راه اجرای این توافق مانع‌تراشی می‌کنند.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...