نسخه چاپی

شهید تونسی نماد مقاومت فلسطین

مردم تونس شهید عمران المقدمی را نماد مقاومت همه مسلمانان تا آزادسازی كامل اشغالگران صهیونیستی از سرزمین فلسطین می‌‌دانند.


به گزارش نما به نقل از فارس، مردم و حامیان مقاومت در تونس دوشنبه گذشته با یکی از شهدای مقاومت وداع کردند. پیکر عمران بن کیلانی المقدمی شهید ضد صهیونیستی پس از 24 سال به وطن بازگشت و بر روی دستان تونسی‌ها در شهر المظیله در ایالت قفصه جنوب این کشور به سوی خانه ابدی تشییع شد.

"عمران المقدمی" که تونسی ها وی را "شهید راه آزادی و کرامت ملی" نامیدند، از نیروهای مقاومت بود که 24 سال پیش در نبرد با مزدوران رژیم صهیونیستی در لبنان به شهادت رسید.

مردم تونس در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهایی اعلام کردند که "ای شهید راهت ادامه دارد"، "تو شهید راه آزادی و کرامت ملی هستی"، "ملتی که ارزش شهدای خود را نداند، شایسته آزادی نیست" و ... .

شمار زیادی ار سیاستمداران، اعضای اتحادیه‌ها و فعالان مدنی در کنار دیگر شهروندان تونسی در مراسم تشییع این شهید شرکت داشتند.

عمران بن کیلانی در سال ۱۹۸۸ در عملیات استشهادی در منطقه اصبع الجلیل شمال کشور فلسطین علیه ارتش صهیونیستی که در واکنش به ترور ابوجهاد در تونس صورت گرفت به شهادت رسید و در جریان تبادل اسرا بین حزب الله و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۴ به بیروت تحویل داده شد.

شبکه‌های اجتماعی وصیتنامه این شهید را که مملو از جملاتی پرمحتوا در مدح شهادت و جانفشانی در راه عقیده و ایمان است منتشر کرده‌اند و چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می‌کند توصیه عمران کیلانی به امتش در این باره است که روز مرگش روز عروسی است و در عزایش هلهله زنید و گل بپاشید.

سفیر فلسطین در تونس که در مراسم تشییع پیکر این شهید حضور داشت، گفت ما همگی مدیون خون عمران هستیم وی خون خود را فدای سرزمین فلسطین کرد و مردم تونس همواره پشتیبان قضیه فلسطین بوده‌اند و همه ما اکنون شریک یکدیگر در تحقق پیروزی و بازگرداندن عزت و سربلندی برای مسلمانان هستیم.

"حسین العباسی"، دبیرکل اتحادیه کار تونس نیز درباره بازگشت پیکر این شهید گفت پیکر العمرانی در جریان تبادل اسرا بین لبنان و اسرائیلی‌ها پس گرفته شد و اتحادیه کار تونس از همان ابتدا درخواست تحویل گرفتن جسد این شهید و بازگشت وی به تونس را داده بود و لبنانی‌ها نیز کمک کردند تا اقدامات لازم به سهولت و در زمانی کوتاه صورت گیرد.

وی قضیه فلسطین را در وجدان همه مردم کشورهای مسلمان دانست و گفت: عقیده مسلمانان در سایه دولت‌های مستبد و ظالم سرکوب شده بود اما به فضل انقلاب‌های عربی و واقعیت جدید کشورهای عربی هیچ کس نمی‌تواند بین قضیه فلسطین و ملت‌های مسلمان فاصله ایجاد کند و مسلمانان دیگر هرگز اجازه نمی‌دهند آنها را از موضوع فلسطین دور کنند.

"محمد المثنانی" عضو هیئت ملی مقاومت و مبارزه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز گفت: شهید تونسی که جان خود را فدای فلسطین کرد ثابت کرد که قضیه فلسطین موضوع همه ملت‌های عربی و اسلامی است و استقلال و آزادگی ملت‌ها تنها با آزادی فلسطین محقق می‌‌شود.

"احمد الکحلاوی"، رئیس هیئت مقاومت عربی نیز گفت شهادت عمران المقدمی نماد مبارزه برای ملتش است و کسانی که این شهید را گرامی‌ می‌دارند راه وی را ادامه می‌دهند و المقدمی یکی از هزاران شهیدی است که جان خود را فدای بقای ملت فلسطین و آزادی سرزمین فلسطین کرده‌اند.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...