نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین توكلی: بیشترین آمار ورودی مددجویان جرائم غیرعمد مربوط به تصادفات است

عکس خبري -حجت الاسلام والمسلمين توکلي: بيشترين آمار ورودي مددجويان جرائم غيرعمد مربوط به تصادفات است

رئیس‌ كل دادگستری استان كرمان تصریح كرد: بیشتر آمار ورودی مددجویان جرائم غیرعمد مربوط به تصادفات است كه روند رو به كاهشی را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم كه این روند تداوم داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی در جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان با اشاره به آمار مددجویان جرائم غیرعمد مربوط به تصادفات در زندان گفت: ستاد دیه استان بر همکاری بیمه‌ها به منظور فرهنگ‌سازی و پیشگیری از تصادفات اهتمام داشته باشد.
وی اظهار داشت: مزیت کاهش تصادفات علاوه بر حفظ جان انسان‌ها، از ورود مددجویان جرائم غیرعمد مربوط به تصادفات در زندان کاسته شده و البته برای بیمه‌گذاران نیز عوایدی را به همراه دارد و جلوی ضرر آنها نیز گرفته می‌شود.
رئیس‌ کل دادگستری استان بیان کرد: باید برای پیشگیری از ورود مددجویان جرائم غیرعمد به زندان‌ها اطلاع‌رسانی‌های لازم در جامعه صورت گیرد.
وی افزود: مردم هم باید بپذیرند که در بروز حوادث نقش دارند و در حوادث رانندگی همیشه خودرو یا جاده مقصر نیست و نباید از نقش خود فرد در این حادثه غافل شد.
حجت الاسلام والمسلمین توکلی با توصیه به رعایت جدی قوانین و مقررات رانندگی گفت: توجه به علائم و هشدارهای داده شده در کاهش حجم زیادی از حوادث رانندگی موثر است که در عدم ورود مددجویان جرایم غیرعمد به زندان‌ها نقش اساسی دارد.
وی در خصوص جرائم غیرعمد به پرداخت مهریه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: اعتقاد دارم که در مسائل خانوادگی تمام تقصیر مربوط به یکی از زوج‌ها نیست و هر دوی آنها با سهم‌های متفاوت در این موضوع نقش دارند.
وی افزود: ارائه آموزش‌های لازم همسرداری به زوج‌ها از بروز اختلافات شدید میان آنها جلوگیری می‌کند و جلوی ورود حجم وسیع پرونده‌های درخواست مهریه و نفقه به مراجع قضایی را می‌گیرد.

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...