نسخه چاپی

قطعنامه سازمان ملل استفاده از زور علیه سوریه را منتفی می‌كند

وزیر امور خارجه روسیه تاكید كرد كه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه مانع استفاده از زور علیه این كشور می‌شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی کانال یک کشورش گفت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به طور قطع استفاده از زور یا اجرای فصل هفتم منشور سازمان ملل در خصوص سوریه را رد می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر اسناد و مدارک جامع و بدون ابهامی در رابطه با سرپیچی و عدم تبعیت سوریه از این قطعنامه بدست آید، هرگونه استفاده از زور براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل نیازمند یک قطعنامه جدید خواهد بود.لاوروف همچنین افزود: تمامی کشورهای عضو سازمان ملل باید برای تضمین این مساله که کشورشان برای تامین تسلیحات شیمیایی مخالفان سوری اقدام نمی‌کند، نیز اقداماتی انجام دهند.

مساله استفاده از زور در صورت سرپیچی سوریه از این قطعنامه مساله مورد اختلاف میان آمریکا و روسیه است.وزیر امور خارجه روسیه کمی پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت گفت: این قطعنامه مانع اقدامات تنبیهی اتوماتیک‌وار می‌شود. این قطعنامه توافقات حاصل شده میان آمریکا و روسیه را در نشست ژنو تایید می‌کند که نقض الزامات آن و همچنین استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط هر کسی، موضوعی است که باید توسط شورای امنیت مورد بررسی قرار گیرد.

لاوروف همچنین افزود: این قطعنامه زمینه کاری برای راه حل آتی سیاسی و دیپلماتیک در رابطه با بحران سوریه را فراهم می‌کند که بیش از ۱۰۰ هزار کشته بر جای گذاشته است. روسیه آماده است تا در اقدامات آتی برای انهدام سلاح‌های شیمیایی سوریه همکاری کند.

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...