نسخه چاپی

دو شاخصه اعتدال از دید وزیر كشور

وزیر كشور گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده ۸۰ درصد موضوعات چالش‌برانگیز در سایت‌ها و رسانه‌ها كنار رفته است چرا كه رئیس‌جمهور با آرامش و اعتماد به مردم حرف می‌زند و دیگر كسی اطلاعات نابه‌جا و نادرست در رادیو تلویزیون نخواهد شنید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم معارفه استاندار جدید لرستان با بیان اینکه ثبات و آرامش در داخل کشور و امید و حرکت در خارج از کشور توسط دولت اعتدال به وجود آمده است و براساس بررسی‌های به عمل آمده حدود 80 درصد موضوعات چالش‌برانگیز در سایت‌ها و رسانه‌ها از بین رفته است.

وی افزود: دلیل این ثبات و آرامش این است که رئیس‌جمهور محترم با آرامش، اطمینان و امید و با پویایی و اعتماد به مردم با آنها سخن می‌گوید و همین امر سبب شده که کسی در سخنان رئیس‌جمهوری خرده نگیرد و تمسخر و توهین و ریشخند به صحبت‌های ایشان از بین رفته است.

وزیر کشور در ادامه خطاب به استاندار جدید لرستان با شاره به اینکه باید با ارزیابی‌های دقیق نیروهای موردنیاز را به کار گیری کرد، افزود: عقل و قانون دو شاخص اعتدال به حساب می‌آیند و استانداران دولت اعتدال در قضیه به کارگیری نیروها حتما باید از نیروهای موجود یک ارزیابی دقیقی داشته باشند و تا جایی که ممکن است از نیروهایی که با گفتمان دولت هماهنگ نیستند استفاده نکند.

رحمانی فضلی گفتمان دولت را مشی اعتدال دانست و افزود: اعتدال در فقه، عرف، شرع و قانون یک امر پسندیده به حساب می‌آید و لازم است در تمام رفتارهایمان از این امر پسندیده نهایت کاربرد و استفاده را داشته باشیم و این امر پسندیده را مبنای کارهای خود قرار دهیم و در همه حوزه‌ها مشی اعتدال را پیشه کنیم.

وی با بیان اینکه افراطی‌گری انسان را از مسیر حق خارج می‌کند، افزود: چون افراطی‌گری سبب می‌شود انسان از مسیر عقل خارج شود و هرکس که از مسیر عقل خارج شود قطعا حق و قانون را نیز تضییع خواهد کرد.

وزیر کشور در پایان تولید، بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را سه محور اقتصادی وزارت کشور برشمرد و افزود: باید از ظرفیت‌های مالی، طبیعی و انسانی تولید بهترین و بیشترین استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی، اثربخشی و کارآمدی‌مان کم است افزود: باید برنامه‌ای تدوین شود که در کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی طوری به پیش برویم که به راحتی 20 درصد صرفه‌جویی کنیم و در این راه تمام کسانی که می‌توانند در حوزه فرهنگ‌سازی پیشرو باشند باید به میدان بیایند.

وی از رسانه‌ها، قلم‌به دستان، روحانیان و ائمه جمعه و جماعت خواست جهت فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی به کمک دولت بیایند تا از این روش 20 درصد هزینه‌های جاری کاهش داده شود.

۱۳۹۲/۷/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...