نسخه چاپی

هزینه میلیونی انگلیس برای سركوب مردم بحرین

عکس خبري -هزينه ميليوني انگليس براي سركوب مردم بحرين

نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی انگلیس با انتقاد از دعوت ملكه این كشور از شاه بحرین برای حضور در مراسم شصتمین سالگرد تاجگذاری گفت: انگلیس حدود یك میلیون لیره استرلینگ را برای سركوب مردم بحرین اختصاص داده است.

" كريس بامبري " يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، با بيان اين كه تحركات مردم بحرين در راستاي انقلاب عليه رژيم حاكم صورت مي گيرد، افزود: سكوت سنگين غرب دربرابر اوضاع بحرين ، نشان دهنده همدستي آنان با مسئولان رژيم حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين، عليه مردم اين كشور است.

بامبري گفت: آمريكا به فكر منافع خود و ادامه استقرار ناوگان پنجم خويش در بحرين است و انگليس نيز به منافع مالي خود در بحرين مي انديشد.

وي افزود: بحرين يك مركز مالي مهم براي انگليسي ها به شمار مي رود به طوري كه بسياري از انگليسي هايي كه ثروتمند مي شوند ، از طريق منافع مالي خود در بحرين به ثروت مي رسند.

نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي انگليس، همچنين از منافع استراتژيك مشترك ميان آمريكا، انگليس و عربستان سعودي در بحرين سخن گفت.

بامبري با اشاره به سكوت مجامع بين المللي دربرابر اشغالگري و دخالت عربستان سعودي در بحرين تصريح كرد: تناقض در موضع اين كشورها در قبال بحرين و سوريه، به وضوح نشان دهنده همدستي مسئولان كشورهاي غربي با رژيم آل خليفه در سركوب مردم بحرين است.

وي از دعوت ملكه انگليس از مسئولان و حكام بحريني براي حضور درمراسم شصتمين سالگرد تاجگذاري در لندن درماه جاري، ابراز تعجب كرد و برگزاري مسابقات " فرمول يك" در بحرين را بدون توجه به كشتار مردم و نقض شديد حقوق بشر در اين كشور، مورد انتقاد قرار داد.

نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي انگليس، اظهار داشت: مسئول آموزش نيروهاي امنيتي بحرين يك فرد انگليسي به نام "جان ييتس" است و در جريان بسياري از شكنجه، كشتار و تعرض به بحريني ها قرار دارد.

بامبري گفت: اين مسايل موجب خشم مردم بحرين نسبت به كشورهاي غربي از جمله آمريكا و انگليس و نيز خشم آنان از عملكرد عربستان سعودي شده است و آنان خواهان ادامه انقلاب تا پيروزي نهايي هستند.

نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي انگليس، افزود: نبايد با سفر حكام آل خليفه به انگليس و ديدار ملكه انگليس يا پسر وي با آنان موافقيت شود، بلكه بايد درخصوص مسائلي كه در بحرين اتفاق مي افتد ، با مردم بحرين همدردي و از آنان حمايت شود.

بامبري گفت: هم اكنون "عبد الهادي الخواجه" فعال حقوقي بحريني براثر اعتصاب غذا، در شرايط جسمي بسيار وخيمي بسر مي برد و لازم است كه انگليس براي آزادي فوري او از زندان هاي آل خليفه تلاش كند.

وي خاطرنشان كرد: در حالي كه كشورهاي غربي از جمله آمريكا و انگليس از بحرين و عربستان به دليل نقض آشكار حقوق بشر انتقاد نمي كنند، اما سازمان هاي حقوق بشري غربي در اين خصوص سكوت خود را شكستند و اين نشان دهنده تعامل دوگانه و سياست يك بام و دو هواي اين كشورهاست.

بامبري با بيان اين كه رژيم آل خليفه از حمايت آمريكايي ها و انگليسي ها برخوردار است، گفت: آنان مسئول اصلي محروميت اغلب مردم بحرين از حق تعيين سرنوشت خويش هستند.

وي افزود: از زمان قيموميت انگليس بر بحرين، سياست " تفرقه بيانداز و حكومت كن " در بحرين حاكم بوده است و رژيم آل خليفه و حكام سعودي نيز تا كنون از ميراث قيموميت استعمار انگليس بهره برداري كرده اند.

۱۳۹۱/۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...