نسخه چاپی

زیان 250میلیون دلاری گردشگری آمریكا از تعطیلی دولت

برآوردها از زیان 250 میلیون دلاری صنعت گردشگری آمریكا از بحران دولتی اخیر خبر می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، بررسی‌های یک سازمان فعال در حوزه صنعت گردشگری آمریکا نشان می‌دهد، بحران مالی در آمریکا که در یک هفته گذشته تعطیلی دولت این کشور را در پی داشته و اکنون وارد هفته دوم می‌شود، حدود 250 میلیون دلار به صنعت گردشگری آمریکا زیان وارد کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، در هفته گذشته درهای 401 پارک ملی بر روی بازدیدکنندگان بسته شده که حاصل آن ضرر روزانه 450 هزار دلار بوده است. از سوی دیگر 750 هزار بازدیدکننده نیز از بازدید روزانه از این پارک‌ها محروم شدند.
طبق آمار، پارک‌های ملی آمریکا سالانه حدود 300 میلیون بازدیدکننده دارند که بیشتر آن‌ها گردشگر هستند و به همین دلیل یکی از ارکان صنعت گردشگری آمریکا محسوب می‌شوند. از سوی دیگر 108 موزه دولتی آمریکا نیز در تعطیلی به سر می‌برند که زیان حاصل از تعطیلی آن‌ها نیز به روزانه 270 هزار دلار می‌رسد.
دولت آمریکا از یک هفته قبل صدها هزار کارمند خود از جمله شاغلین در بخش گردشگری دولتی را به مرخصی اجباری فرستاده است که حاصل آن علاوه بر تعطیلی پارک‌های ملی و موزه‌ها، خالی شدن چند جاذبه مشهور گردشگری آمریکا از جمله ساختمان کنگره و مجسمه آزادی از گردشگران بود. از سوی دیگر بخش‌هایی از وزارت خارجه آمریکا نیز که کار صدور انواع مختلف ویزا از جمله ویزای گردشگری را انجام می‌دهند، نیمه تعطیل هستند.

۱۳۹۲/۷/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...