نسخه چاپی

لنكرانی: پرداختن به ریاست مجلس نهم زود است

عکس خبري -لنکراني: پرداختن به رياست مجلس نهم زود است

كسی كه ریاست مجلس را عهده دار می شود باید از سعه صدر برخوردار باشد تا ضمن حفظ استقلال مجلس و تاكید بر نقش نظارتی و راهبردی آن، فضای مثبتی را در امور اجرایی كشور به وجود بیاورد.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه برای این جبهه تفاوتی ندارد که رئیس قوه مقننه از کدام گروه سیاسی باشد، گفت: رئیس قوه مقننه باید از سعه صدر برخوردار باشد و مجلس را به جایگاه منازعات و خرده گیری های سیاسی تبدیل نکند.

کامران باقری لنکرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری کاندیدایی برای ریاست مجلس نهم معرفی خواهد کرد؟ گفت: پرداختن به موضوع ریاست مجلس نهم زود هنگام است چراکه تکلیف همه کرسی های مجلس بخصوص در تهران مشخص نیست و وضعیت نمایندگان در انتخاب رئیس قوه مقننه تاثیر تام دارد.

رئیس مجلس باید سعه صدر داشته باشد

وی در بیان ویژگی های رئیس مجلس گفت: کسی که ریاست مجلس را عهده دار می شود باید از سعه صدر برخوردار باشد تا ضمن حفظ استقلال مجلس و تاکید بر نقش نظارتی و راهبردی آن، فضای مثبتی را در امور اجرایی کشور به وجود بیاورد.

سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به عملکرد رئیس مجلس هشتم گفت: یکی از کاستی های مجلس هشتم که به نوعی در انتخاب مردم نیز تاثیر داشت و در نظرخواهی ها امتیاز خوبی به آن ندادند این بود که مجلس به جایگاهی برای خرده گیری ها و مچ گیری های سلیقه ای تبدیل و مطالبات و خواسته های اصلی مردم به فراموشی سپرده شده بود.

انتخاب رئیس مجلس نباید سیاسی شود

وی با بیان اینکه انتخاب ریاست مجلس نباید سیاسی شود تصریح کرد: برای جبهه پایداری مهم نیست که کسی که سکان مجلس را بعهده می گیرد جز کدام گروه سیاسی باشد، مهم نوع نگاه به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی است.

مجلس نهم شاهد همکاری سلیقه های مختلف بر محور گفتمان اصولگرایی خواهد بود

لنکرانی همپنین در نوع رابطه جبهه متحد و جبهه پایداری بعد از ورود به مجلس نهم گفت: جبهه پایداری خود را جدای از مجموعه اصولگرایی نمی بیند و تنها آنچه که برای این جبهه اهمیت دارد ترویج گفتمانی است که تاکید بر ارزشها دارد، لذا عقیده دارم مجلس آتی شاهد یک رویه کارآمد تر و همکاری هدفمند میان سلیقه های مختلف سیاسی در چارچوب گفتمان اصولگرایی خواهد بود.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...