نسخه چاپی

توصیه و تذكر لاریجانی به كشورهای ۱+۵

عکس خبري -توصيه و تذکر لاريجاني به کشورهاي ?+?

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاكرات گروه 1+5 با هیات مذاكره كننده ایران گفت: 1+5 باید در اصلاح رفتارهای خود گام‌های عملی بردارد.


به گزارش نما به نقل از ايسنا، علي لاريجاني امروز صبح در صحن علني مجلس، با اشاره به مذاكرات هسته يي ايران با 1+5 گفت: گرچه نمي‌توان فعلا قضاوت كاملي در باب نتايج اين مذاكرات نمود چرا كه ما به تغيير رفتار غرب در موضوع هسته‌يي توجه داريم، اما همين مقدار كه پارادايم مسلط در گفت‌وگوها از نگاه ماجراجويانه به منطق معقول بر مبناي ان‌پي‌تي بازگشته است گامي به جلو تلقي مي‌شود.


رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اين مذاكرات براي 1+5 فرصتي ايجاد كرده است كه به جاي تلف نمودن وقت به ميز مذاكرات بازگشتند و متوجه شدند كه اگر زبان زورگويي را به منطق عقلاني بدل نمايند و به جاي بكارگيري رفتارهاي دوگانه از نظام حقوقي واحد بين‌المللي يعني ان‌پي‌تي بهره جويند، مي‌توانند با تعامل موثرتري از جانب جمهوري اسلامي ايران مواجه شوند كه قطعا به امنيت منطقه و ثبات وضع انرژي كمك خواهد نمود.


لاريجاني با بيان اينكه 1+5 در ازاي اين اقدام موثر بايد در اصلاح رفتارهاي خود گام‌هاي عملي بردارد، خاطرنشان كرد: از سويي فتواي تاريخي رهبر معظم انقلاب مبني بر حرام بودن توليد و بكارگيري سلاح‌هاي كشتار جمعي يك مبناي اساسي تحول‌برانگيز در پايان دادن به مسابقه تسليحاتي مي‌تواند باشد.


رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس ضمن تشكر و حمايت از هيات مذاكره كننده هسته‌يي همانگونه كه در بيانيه اخير خود متذكر گرديد صرفا از مذاكرات هسته‌يي در چارچوب ان‌پي‌تي و صيانت از منافع ملت ايران پشتيباني مي‌نمايد و با دقت مسير آينده را رصد مي كند.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...