نسخه چاپی

تاكید پوتین و سینگ بر حق ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای

عکس خبري -تاکيد پوتين و سينگ بر حق ايران در استفاده از انرژي هسته‌اي

رئیس‌جمهوری روسیه و نخست وزیر هند در بیانیه مشتركی با تاكید بر حق ایران در استفاده از انرژی اتمی، از حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران صرفا از طریق مذاكره و راه‌های سیاسی-دیپلماتیك حمایت كردند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری «نووستی»، روسیه و هند نگران اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران بوده و از مقامات تهران خواستند تا همکاری کامل را با سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام دهد.

مواضع واحد دو کشور در این خصوص در بیانیه مشترکی که در پایان مذاکرات "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه و "مان موهان سینگ" نخست وزیر هند به امضاء رسید، مورد تاکید قرار گرفته است.

در این سند در این مورد آمده است: مقامات مسکو و دهلی نگران روند اوضاع پیرامون ایران و برنامه هسته‌ای این کشور هستند. روسیه و هند از حل و فصل تمام و کمال و نهایی مسائل موجود در این رابطه طرف‌ها بر اساس راه‌های سیاسی-دیپلماتیک و از طریق ادامه مذاکرات حمایت می‌کنند.

در این بیانیه همچنین دو طرف بر حق ایران برای استفاده از انرژی هسته‌ای در اهداف صلح آمیز و بر اساس تعهدات بین المللی که این کشور عهده دار شده است، تاکید کردند. آنها همچنین از طرف ایرانی خواستند تا برای رفع مشکلات موجود همکاری کامل را با سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته باشد.

۱۳۹۲/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...