نسخه چاپی

تظاهرات علیه آل خلیفه در لندن

تظاهرات معترضان به سیاستهای سركوبگرانه آل خلیفه در مقابل سفارت بحرین در لندن و بازداشت 20 شهروند و 2 فعال آمریكایی توسط رژیم از آخرین اخبار بحرین به شمار می رود.

به گزارش نما به نقل از مهر، وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه ای اعلام کرد معترضان از طریق ساختمان مجاور اقدام به بالا رفتن از دیوار سفارت بحرین کردند و پرچم حمایت از مخالفان و معترضان بحرینی را بر فراز سفارت بحرین در انگلیس برافراشتند.

وزارت امور خارجه بحرین از دولت انگلیس خواست فورا این حادثه را بررسی کند و اقدامات لازم و سریع برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی را در دستورکار خود قرار دهد. گفتنی است سفارت آلمان و سوریه نیز در نزدیکی سفارت بحرین در لندن قرار دارد.

از سوی دیگر مجله "فارین پالسی" گزارش داد که مسئولان رژیم آل خلیفه 2 فعال حقوق بشر و 20 شهروند بحرینی را پیش از آغاز مسابقات رانندگی فرمول 1 در منامه بازداشت کردند. این مسابقه قرار بود هفته آینده در منامه برگزار شود.

دیده بان حقوق بشر در این رابطه اعلام کرد که این فعالان حقوق بشر روز یکشنبه بازداشت و اکنون آزاد شده اند. این 2 آمریکایی روز شنبه برای نظارت بر اعتراضات پیش از مسابقه فرمول 1 و نظارت بر واکنش دولت بحرین به این اعتراضات وارد منامه شده بودند.

مجله آمریکایی "مالینویسکی" نیز در این رابطه گزارش داد که شهروندان بازداشت شده در معرض ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار گرفته اند و به روشهای وحشیانه شکنجه شده اند.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...