نسخه چاپی

كلارك:

شاخص توسعه انسانی ایران بسیار مثبت است

رئیس گروه توسعه سازمان ملل با اشاره به اینكه ایران در امر توسعه در مقایسه با سایر كشورها سریع‌ترین مسیر را طی كرده است، گفت: شاخص توسعه انسانی ایران رشد بسیار چشم‌گیری را داشته است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، هلن کلارک رئیس گروه توسعه سازمان ملل و رئیس برنامه توسعه ملل متحد در مراسم گرامی‌داشت روز ملل متحد که صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد در ابتدای برنامه از معاون محترم وزارت خارجه ایران به خاطر مهمان‌نوازی و شرکت در این مراسم تشکر کرد و گفت: این اولین دیدار من از جمهوری اسلامی ایران است.

وی به نقش سازمان ملل متحد در جامعه جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: این سازمان در سال 1945 به وجود ‌آمد و هدف از تاسیس آن حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بود.

وی افزود: شرکای ما امروز حضور فعالی را دراین سازمان دارند کشور ایران از سال 1980 پذیرای سازمان ملل متحد بوده است و دفترش را در ایران تاسیس کرد جمهوری اسلامی ایران در طی این سال‌ها رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است.

کلارک ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت ظرفیت‌سازی در این کشور رشد قابل توجهی داشته و ما شاهد پیشرفت بسیار خوبی بودیم.

رئیس برنامه توسعه ملل متحد به گزارش سازمان ملل در سال 2013 اشاره و افزود: در این سال ایران در میان اکثریت کشورهای جهان از لحاظ شاخص توسعه انسانی رشد بسیار چشم‌گیر و سریعی داشته است و سریع‌ترین کشور در توسعه در مقایسه با سایر کشورها این مسیر را طی کرده است در میان صد هزار نفری که در ایران متولد می‌شوند 91 درصد آن‌ها زنده می‌مانند و این نشان از افزایش امید به زندگی آنها است و افراد زیادی در این کشور به آموزش عالی راه پیدا کردند و بنده از این بابت بسیار خرسندم.

کلارک ادامه داد: در این راستا چالش‌هایی هنوز وجود دارد و ما استان‌های کمتر توسعه یافته را نیز داریم که باید از آن‌ها حمایت کنیم و باید در دستور کار مقامات ایرانی قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بر روی همکاری بلندمدت سازمان ملل حساب باز کند و این افتخاری است برای من که امروز در این مراسم حضور دارم.

۱۳۹۲/۷/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...