نسخه چاپی

دوست نزدیك نتانیاهو:

آمریكا بر كویر ایران بمب اتمی بیاندازد!

"شلدون ادلسون" یكی از ثروتمندترین مردان آمریكا و از دوستان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه سخنرانی در یك میزگرد دانشگاهی در نیویورك در ادعایی مضحك خواسته است كه آمریكا با انداختن بمب اتمی بر كویر ایران به این كشور هشدار دهد.

به گزارش نما به نقل از بي بي سي، "شلدون ادلسون" یکی از سرسخت ترین مخالفان باراک اوباماست و در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری این کشور نزدیک به صد میلیون دلار به گروه های حامی "میت رامنی" رقیب جمهوری خواه اوباما کمک کرد.

ادلسون فردي است که به جمهوری‌خواهان آمریکا و مراکز مطالعاتی طرفدار اسراییل در واشنگتن کمک هاي مالي گسترده اي کرده است.

او پس از انتقاد شدید از باراک اوباما به دلیل گفتگوی تلفنی با رییس جمهور ایران از سیاست مذاکره با ایران انتقاد و او را به ضعف در برابر ایران متهم کرد.

ادلسون در پاسخ به پرسش مجری جلسه ادعا کرد: رییس جمهور آمریکا باید اول به ارتش دستور بدهد یک بمب اتمی بر روی کویر ایران بیندازند، آن وقت به رییس جمهور ایران تلفن بزند!!

سه سخنران دیگر این میزگرد مستقیما با این صحبت های ادلسون مخالفتی نکردند.

انتشار ویدیوی این سخنان با واکنش هایی در رسانه های آمریکا مواجه شده است.

شبکه تلویزیونی"ام اس ان بی سی" اظهارات ادلسون را "دعوت به یک جنایت جنگی بزرگ" نامید.

یکی از مجری های شبکه تلویزیونی"ام اس ان بی سی" بخشی از برنامه یک ساعته اش را به این مطلب اختصاص داد و تشویق به حمله اتمی به ایران از سوی یکی از مردان پرنفوذ نزدیک به حزب جمهوری‌خواه را "دعوت به یک جنایت جنگی بزرگ" نامید.

"مارک دوبویتز" عضو مرکز مطالعاتی "دفاع از دمکراسی" که از کمک های مالی ادلسون برخوردار و از حامیان تحریم ایران است، در پاسخ به پرسش خبرنگار رادیو سراسری آمریکا "ان پی آر" از واکنش به این سخنان طفره رفت. یک عضو دیگر این مرکز گفت حمله اتمی به ایران گزینه اول برخورد با ایران نیست.

ادلسون تا این لحظه واکنشی به انتقادها و خبری شدن سخنانش نشان نداده است.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...