نسخه چاپی

شرمن از تلاش برای درك متقابل خبر داد

مذاكره كننده ارشد آمریكا در مذاكرات هسته‌یی با ایران از كنگره آمریكا خواست تلاش برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران را به تعویق اندازند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وندی شرمن، مذاکره کننده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌یی با ایران در گفت‌وگو با صدای آمریکا گفت: ما درک یکدیگر، دیدن نیازهای یکدیگر و خواسته‌های مردم (کشور) یکدیگر را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرمن درباره پیشنهاد کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران گفت: ما فکر می‌کنیم اکنون زمان مکث و درنگ است تا ببینیم نتیجه مذاکرات چه می‌شود.

شرمن نمایندگی آمریکا را در مذاکرات ۱۵ و ۱۶ اکتبر بین ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) که در ژنو برگزار شد عهده‌دار بود. دور بعدی مذاکرات قرار است در ۷ و ۸ نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان ماه) مجددا در ژنو برگزار شود.

مذاکره کننده ارشد آمریکا در آن زمان خوشبینی محتاطانه خود را نسبت به رسیدن به توافق با ایران ابراز کرد و از کنگره آمریکا خواست در زمینه تحریم‌های جدید پیش از دور بعدی مذاکرات با احتیاط عمل کنند.

جن پساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی مشابه گفت که دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا خواستار این است که اقدامات کنگره آمریکا "با استراتژی مذاکراتی ما هماهنگی داشته باشد".

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما گرچه می‌دانیم کنگره ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کند، فکر می‌کنیم اکنون زمان مکث و درنگ است تا ببینیم مذاکرات نتیجه‌ای به دنبال دارند یا خیر. ما احساس می‌کنیم هرگونه پیشنهاد جدیدی باید پیشرفتی را که ما به صورت دیپلماتیک به دست می‌آوریم مد نظر قرار دهد و احتمال انعطاف‌پذیری را باز بگذارد. در آینده وقت همیشه برای تحریم‌های لازم وجود دارد.

سناتورهای ارشد هر دو حزب آمریکا از جمله رابرت منندز، رییس کمیته روابط خارجی سنا گفته‌اند که اگر ایران گام‌های قابل راستی آزمایی مانند توقف غنی‌سازی اورانیومش بردارد، آن‌ها اعمال تحریم‌های جدید را به حالت تعلیق در می‌آورند.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...