نسخه چاپی

ابلاغیه سازمان لیگ برتر در مورد نشست‌های خبری

مربیان اتهام بزنند، جریمه می‌شوند

سازمان لیگ با انتشار ابلاغیه‌ای در مورد نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی بر رعایت اصول اخلاقی و پرهیز از اتهام‌زنی از سوی سرمربیان تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از سایت سازمان لیگ، سازمان لیگ برتر فوتبال ایران به دنبال بروز مشکلاتی در جریان برگزاری کنفرانس های خبری قبل و بعد از بازی‌ها لیگ برتر که از سوی برخی از مربیان به وجود آمده است، برای برقراری آرامش در فوتبال کشور و جلوگیری از منحرف شدن مسیر این مصاحبه‌ها به سمت مسائل حاشیه‌ای و اتهام‌زنی ابلاغیه‌ای را به باشگاه های لیگ برتر ارسال کرده است.


بر اساس این گزارش، در این ابلاغیه به موارد مهم و لازم الاجرایی اشاره شده که عمل به آن برای مدیران باشگاه‌ها، اعضای کادر فنی و خبرنگاران الزامی است. موارد این ابلاغیه به شرح ذیل است:


1-سرمربیان باید در نشست‌های خبری حاضر شوند.
2-مدیران رسانه‌ای باشگاه‌ها باید در کنفرانس‌های خبری از طرح سوالات غیر از موارد مرتبط با آن بازی جلوگیری کنند.
3-زمان نشست خبری پیش و پس از هر بازی به مدت 15 دقیقه است.
4-نشست خبری با هدف پرداختن به مسائل فنی بازی‌های لیگ برتر برگزار می‌شود و مربیان باید درباره شرایط فنی تیم‌شان صحبت کنند و از پرداختن به مسائلی غیر از بازی مورد نظر خوداری کنند.
5 -کادر فنی باشگاه‌ها از هرگونه مصاحبه که منجر به اتهام‌زنی، افشاگری، تشویش اذهان عمومی که دارای بار حقوقی هستند، پرهیز کنند و اگر اسناد و مدارک مستدل برای افراد وجود دارد، ظرف مدت 48 ساعت به حراست یا کمیته انضباطی فدراسیون یا کمیته نظارت و ارزشیابی سازمان لیگ تحویل دهند.
6-در صورت رعایت نکردن موارد فوق از سوی مدیران،کادر فنی و بازیکنان ، متخلفان با جریمه و محرومیت روبرو خواهند شد.
7-سرمربیان در نشست های خبری نباید به افراد غایب و کسانی که در جلسه امکان دفاع از خود را ندارند، اتهام بزنند و مطالبی را مطرح کنند که جنبه حقوقی و قضایی دارد.
8-خبرنگاران و اصحاب رسانه در نشست های خبری از طرح سوالاتی که پاسخ آن منجر به اتهام‌زنی به دیگران است خوداری کنند.
9-سازمان لیگ فوتبال از ورود افراد متفرقه در نشست های خبری جلوگیری خواهد کرد.
10-همراه داشتن کارت خبرنگاری برای خبرنگاران جهت حضور در کنفرانس‌های خبری الزامی است.
در پایان این ابلاغیه آمده است؛ از مدیران باشگاه‌ها، کادر فنی، بازیکنان، اصحاب رسانه و اشخاص حقیقی و حقوقی درخواست می‌شود با رعایت موارد فوق در تلطیف فضای رفتاری و اخلاقی فوتبال مساعدت کنند.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...