نسخه چاپی

استقبال ترك ها برای سرمایه گذاری درایران

به گزارش نما به نقل از مهر: مهمت بولوت پیش از ظهر شنبه در جریان دیدار با رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی با اشاره به وجود زیرساختها، تفاهم نامه های رسمی امضا شده فی مابین و همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور، افزود: در این راستا سرمایه گذاران ترک، رغبت زیادی برای حضور در پروژه های سرمایه گذاری ایران دارند.

وی با تاکید بر اینکه در این جهت و برای جذب سرمایه گذاران ترک مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی باید بعنوان یک نکته ثقل ایجاد روابط و تسهیل امور عمل کند، اظهار داشت: طی آینده نزدیک امیدوارم سرمایه گذاران ترک بیشتری به سمت سرمایه گذاری در این استان سوق پیدا کنند.

سرکنسول ترکیه در ارومیه با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت مکانی و ظرفیتهای آذربایجان غربی، این استان در گسترش روابط ایران و ترکیه نقش موثری ایفا می کند، ادامه داد: زمینه های زیادی در راستای توسعه روابط اقتصادی بین ایران و ترکیه وجود دارد که امیدواریم شاهد تعامل هرچه بیشتر کنسولگری ترکیه با سازمان امور اقتصادی و دارایی باشیم.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی هم در این دیدار، تعاملات اقتصادی را از ارکان مهم روابط ایران و ترکیه دانست و گفت: روابط آذربایجان غربی به عنوان استان هم مرز ایران با ترکیه در راستای سیاستهای این دو کشور با توجه به مذاکرات و دیدارهای مسئولان ارشد کشور و تاکید دولت بر بهبود و توسعه روابط با کشورهای منطقه و جهان به ویژه ترکیه توسعه می یابد.

حسین دبیری پیوستگی نزدیک فرهنگی و دینی دو ملت و دولت دوست و برادر ایران و ترکیه را یکی از مهمترین عوامل توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری دو طرف دانست و اظهار داشت: هم مرز بودن آذربایجان غربی با پنج استان شرق ترکیه باعث شده این استان از موقعیت بسیار با اهمیتی برای ایران، کشورهای خاورمیانه و ترکیه برخوردار شود.

وی آذربایجان غربی را دروازه ورود ایران به اروپا و بهترین محل دسترسی ترکیه به بازارهای آسیای میانه اعلام و ضمن تشریح مزیتهای قانون جذب سرمایه های خارجی و وظایف مرکز خدمات سرمایه گذاری، عنوان کرد: این مرکز علاوه بر جذب و راهنمایی سرمایه گذاران، در جهت رفع مشکلات آنها نیز خدمات مورد نیاز را ارائه می کند.

محمد ابراهیمی سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در ارومیه نیز در این دیدار، با اشاره به ظرفیتهایی چون منطقه آزاد تجاری ماکو، شهرک صنعتی مشترک ایران - ترکیه و ایجاد مرکز خدمات سرمایه گذاری و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه، از کنسولگری جمهوری ترکیه خواست تا از این قابلیتها برای افزایش مبادلات اقتصادی با ایران استفاده کند.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...