نسخه چاپی

اسرائیل بار دیگر ایران را تهدید كرد

معاون وزیر دفاع رژیم اسرائیل در ادامه لفاظی‌های جنگ‌طلبانه تل‌آویو علیه ایران، بار دیگر امكان استفاده از اقدام نظامی برای جلوگیری از برنامه انرژی هسته‌ای تهران را مطرح كرد.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، دنی دنون Danny Danon ، روز جمعه (۲۵ اکتبر، سوم آبان) در حالی که به گسترش فن‌آوری ایران در برنامه انرژی هسته‌ای اشاره داشت، گفت: «ما، در هر محفل ممکن، تصریح کرده‌ایم اسرائیل نظاره‌گر توسعه ایران نخواهد بود.»

اسرائیل در حالی بار دیگر ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد که روز پنج‌‎شنبه، «نهاد علوم و امنیت بین‌المللی» (ISIS) در گزارشی بی‌اساس مدعی شد، ایران نزدیک به یک ماه زمان نیاز دارد تا به اورانیوم کافی برای ساخت بمب هسته‌ای دست یابد.

رژیم اسرائیل در حالی همچنان به تهدید و اتهام‌زنی علیه ایران ادامه می‌دهد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌های متعدد خود از جمله بازدیدهای ناگهانی از تاسیسات هسته‌ای ایران، هیچ مدرکی دال بر ادعاهای بی‌اساس امریکا، اسرائیل و متحدانش مبنی بر امکان انحراف ایران از برنامه انرژی هسته‌ای نیافته است.

ايران و شش قدرت جهان شامل امريکا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين به علاوه آلمان (گروه ۱+۵) همچنین از دور اخیر مذاکرات برای برون‌رفت از بن‌بست ابهامات غرب درباره برنامه انرژي هسته‌اي ايران ابراز خرسندی کرده‌اند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پیش از این در واکنش به تهدیدهای نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران تصریح کرده است: اسرائیل ۲۲ سال است می‌گوید ایران تا شش ماه دیگر بمب هسته ای می‌سازد.

ظریف تاکید کرده است، تهران به گروه‌های جنگ‌افروز اجازه نخواهد داد برای پیگیری اهداف شیطانی خود از ادعاهای ناروا استفاده کنند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل اول اکتبر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر تهران را تهدید کرد و گفت برای اقدام نظامی یک‌جانبه علیه ایران جهت برچیدن تاسیسات هسته‌ای آن آماده است.

اسرائیل که با داشتن دویست تا چهارصد کلاهک هسته‌ای، تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه به شمار می‌آید، برای جلوگیری از برنامه انرژی هسته‌ای تهران، بارها ایران را به استفاده از حملات نظامی تهدید کرده است.

ایران همواره ادعاهای اسرائیل و متحدان غربی آن را مبنی بر پیگیری مقاصد نظامی در برنامه هسته‌ای رد و تاکيد کرده است به عنوان يکي از امضاکنندگان متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمی، از حق استفاده از فن‌آوري هسته‌اي براي دستيابي به اهداف صلح‌آميز برخوردار است.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...