نسخه چاپی

خوش بینی با شستن دست ها

نتایج مطالعات جدید نشان می دهد كه شستن دست ها پس از شكست می تواند، سبب خوشبینی شود و خوش بینی برای عملكرد آینده بهتر در گروهی كه دستهایشان را شستند، بسیار بیشتر بود.

به گزارش نما به نقل از مهر، پژوهشگران تاثیر تمیز بودن فیزیکی را پس از شکست، بررسی کرده و دریافتند: شستن دست ها چگونگی تفکر، قضاوت و تصمیم گیری را تحت تاثیر قرار می دهد.

محققان دریافتند که افراد مورد بررسی که دست هایشان را پس از انجام کاری می شستند خوشبین تر از آنهایی بودند که دست هایشان را نمی شستند، اما این پاکیزگی فیزیکی، عملکرد آینده آنها در همین حوزه کاری را تضعیف می کرد.

در این مطالعه دانش پژوهان دانشگاه کولون در آلمان 98 نفر را در سه گروه مورد بررسی قرار دادند.

در بخش نخست این آزمایش، شرکت کنندگان از دو گروه مجبور بودند یک کار غیر ممکن را به انجام برسانند. گروهی که پس از شکست دست هایشان را شستند و همچنین گروهی که دست هایشان را نمی شستند خوش بین بودند که اجرای دوباره کاری که از آنها خواسته شده بود را با عملکرد بهتری به انجام برسانند.

اگر چه اعتقاد رایج بر این است که خوش بینی بیشتر به عملکرد بهتر منجر می شود اما یافته های محققان آلمانی عکس این موضوع را اثبات کرد چرا که افرادی که دست هایشان را نمی شستند به طور قابل توجهی عملکرد بهتری نسبت به افرادی که دست هایشان را می شستند، داشتند.

۱۳۹۲/۸/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...