نسخه چاپی

سرمربی تیم جوانان در گفت و گو با «نما»:

شاكله اصلی تیم ملی بزرگسالان را ما تشكیل می دهیم

عکس خبري -شاکله اصلي تيم ملي بزرگسالان را  ما تشکيل مي دهيم

میرخواری گفت:شما مطمئن باشید در تیم فعلی جوانان و نوجوانان نفراتی هستند كه آینده فوتبال ایران را از آن خود خواهند كرد. در آینده می توانند شاكله تیم ملی بزرگسالان را تشكیل دهند.

گروه ورزشی نما : رحیم میرخواری پس از 3 ماه و نیم که به سمت سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان انتخاب شد در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا شرکت کرد که در پایان این رقابت ها با کسب 9 امتیاز به مرحله نهایی مسابقات جام ملت های آسیا راه یافتند به همین بهانه گفت و گویی را با میرخواری انجام دادیم که در ذیل می خوانید:

گفتگو: علیرضا حاج‌میرزابابا

آقای میرخواری تبریک می گوییم تیم جوانان با هدایت شما توانست با اقتدار از گروه مقدماتی جام ملت های آسیا به مرحله نهایی صعود کند در این ارتباط برایمان بگویید؟
عملکرد خیلی خوبی داشتیم و خدا هم کمک کرد تا توانستیم نتایج لازم را کسب کنیم. خوشبختانه بازیکنان هم از نظر روحی و هم از نظر جسمانی در شرایط بسیار خوبی قرارداشتند و همین موضوع هم باعث شد به عنوان سرگروه از مرحله گروهی ‌به نهایی برسند.
در حال حاضر وضعیت تیم جوانان به چه شکل خواهد بود تا در مرحله نهایی جام ملت های آسیا عملکرد قابل قبولی داشته باشد؟‌
مسابقات مرحله نهایی جام ملت های آسیا نزدیک به  10 ماه دیگر برگزار خواهد شد تا آن زمان هم مطمئناً شرایط بهتری خواهیم داشت بازیکنان بهتری هم به تیم اضافه خواهند شد. ضمن اینکه در فرصت باقی مانده می توانیم به انجام بازی های تدارکاتی سطح آمادگی خود را بالا ببریم.
شما در مدت 3/5 ماه مراحل آماده سازی تیم جوانان را انجام دادید و مطمئناً‌در این مدت زمان اندک نتوانستید به شرایط آمادگی مد نظرتان برسید؟‌
بله، اما بازیکنان در روند آماده سازی عالی کار کردند و هرچه در توان داشتند گذاشتند در نهایت هم توانستند بازی های قابل قبولی را به نمایش بگذارند، اما همانطور که شما گفتید طبیعی است طی مدت 5/3 ماه و نیم تیم نمی تواند کامل باشد ما هم به دنبال این هستیم که ضعف ها را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.
با این تفاصیل نباید فرصت را از دست بدهید؟
صد در صد. ما الان مرحله اول طرح استعدادیابی خود را انجام داده‌ایم. مرحله دوم آن را در دستور کار داریم تا یک ماه دیگر شروع خواهد شد برنامه اش را به فدراسیون می دهیم تا مسابقات جوانان در تمام ایران را ببینیم در کنار آن تعدادی از بازیکنان تیم ملی نوجوانان هم به ما اضافه خواهند شد. بعد از آن اردوهای مقطعی و انجام بازی‌های تدارکاتی را در دستور کار خواهیم داشت تا بازیکنان هماهنگ شوند و با آمادگی بالا در مسابقات مرحله نهایی جام ملت های آسیا شرکت کنیم.
علی دوستی مهر سرمربی تیم ملی نوجوانان هم کنار شما خواهد بود؟
بله، آقای دوستی مهر مدیرفنی تیم جوانان هستند دوستی مهر با توجه به  15 سال کار در تیم های پایه تجربه و گنجینه گران بهایی است و به تیم جوانان کمک می کند ما درصدد هستیم از تمامی کسانی که می توانند به ما کمک کنند کنار ما باشند چرا که این موضوع برایمان مفید است تا عملکرد بهتری در مرحله نهایی جام ملت های آسیا داشته باشیم.
شما در گذشته سرمربیگری تیم ملی جوانان را هم برعهده داشتید؟
بله سال 77 بود.
از همان تیم جوانان نفراتی به سطح اول فوتبال کشور معرفی شدند آیا از تیم فعلی هم نفراتی هستند که در آینده در سطح بالا به فوتبال خود ادامه دهند؟
دقیقاً همین طور است در دوره قبلی که سرمربی تیم جوانان بودم بازیکنانی نظیر علیرضا نیکبخت واحدی،‌ جواد نکونام، سبو شهبازیان،‌حسین کاظمی و ... در سطح اول فوتبال کشور فعالیت کردند شما مطمئن باشید در تیم فعلی جوانان و نوجوانان نفراتی هستند که آینده فوتبال ایران را از آن خود خواهند کرد. در آینده می توانند شاکله تیم ملی بزرگسالان را تشکیل دهند.
شما در حال حاضر سرمربیگری تیم باشگاهی را برعهده ندارید؟‌
نه ما فعلاً در خدمت تیم جوانان هستیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می دهد.
فدراسیون فوتبال برنامه هایی که شما برای تیم جوانان در نظر دارید اجرایی می کند؟
بله،‌فدراسیون در حد توان از ما حمایت می کند ما طی سه ماه و نیم که فرصت داشتیم مراحل آماده سازی تیم ملی جوانان را انجام دهیم به طور متوسط فدراسیون در هر یک ماه یک اردو خارجی و مسابقه تدارکاتی برایمان مهیا کرد. در ماه اول در تورنمنتی در چین شرکت کردیم ماه دوم بازی بلاروس را داشتیم و در ماه سوم هم دیداری تدارکاتی با کویت را پشت سرگذاشتیم امیدواریم برای حضور در مرحله نهایی جام ملت های آسیا نیز بتوانیم تدارکاتی خوبی داشته باشیم.
هدف شما در جام ملت های آسیا چیست؟
مطمئناً می خواهیم روی سکو برویم و نگاهمان به رتبه های بالای جدول که چندین سال است برای تیم جوانان به دست نیامده است.

۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...