نسخه چاپی

نماینده شیراز در مجلس:

برخی فكرمی‌كنند به‌جای روحانی رییس‌جمهورند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی كه به آقای روحانی نزدیك هستند گویا احساس می‌كنند كه آنها نیز رئیس جمهور یا حتی بالاتر از رئیس او هستند.

به گزارش نما به نقل از صراط، سید حسین ذوالانوار اظهار داشت: آنچه که این روزها به سبب شنود تلفن مقامات اروپا و آلمان پیش آمده هشداری برای طرفداران رابطه ایران و آمریکا است.
وی افزود: اینکه دوستان آمریکا از جاسوسی آن به ستوه آمده‌اند و حتی صدراعظم یک کشور نمی‌تواند بدون گوش دادن آمریکائیان برای ملت خود برنامه‌ریزی کند، نشان می‌دهد که قضایای 13 آبان و مواضع امام در بحث تسخیر لانه جاسوسی بسیار صحیح بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتساب برخی اقوال و افعال ناثواب از سوی خواص به حضرت امام (ره) اضافه کرد: دنیا دار امتحان محسوب می‌شود و این امتحان برای بزرگان بیشتر و سخت‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در طول 33 سال که از انقلاب اسلامی گذشته است بسیاری در این امتحانات قبول و برخی مردود شدند و تعدادی نیز هنوز در تعلیق هستند.

ذوالانوار با ذکر چند مثال سخن خود را پی گرفت و ادامه داد: آقای شریعتمداری امتحان خوبی پس نداد و به رحمت خدا رفت و همین طور آقای منتظری نیز با وجود مزیت‌هایی که خداوند به ایشان داده بود و استثنا تلقی می‌شد به آن سرنوشت دچار شد.

وی تصریح کرد: الان نیز برخی از استوانه‌های انقلاب محکم بر سر جای خود مانده‌اند و باید دعا کنیم که خدا آنان را حفظ کند که اگر خدا کمک نکند هر کسی می‌تواند با خط انقلاب که همان خط اسلام ناب محمدی است زاویه بگیرد.

ذوالانوار بیان کرد: هر چه افراد از آن خط اصلی زاویه پیدا کنند از شأن خودشان کاسته می‌شود و در امتحان نمره کمتری می‌گیرند.

حافظه برخی از افراد در ایام کهولت به کار افتاده است

وی ابراز داشت: کار به جایی رسیده که برخی در حالی که به سنین بالا رسیده‌اند و باید مناظر حساب و کتاب و آخرت برای آنان بیشتر محسوس شده باشد در این زمینه ضعیف شده‌اند و به جای آن حافظه دنیویشان قوی شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این موضوع می‌تواند برای خود آنان مشکل‌ساز شود چنانکه یک زمانی این افراد را «یار امام» خطاب می‌کردند اما اکنون مطالبی متضاد با نیات و قول و فعل امام و اصول انقلاب مطرح می‌کنند.

وی اضافه کرد: این اصول همان اصولی است که مردم پای آن ایستاده‌اند و 270 هزار شهید و چند میلیون جانباز را برای حفاظت از آن تقدیم کرده‌اند.

برخی گمان می‌کنند به جای روحانی پیروز انتخابات شده‌اند

ذوالانوار تصریح کرد: برخی که به آقای روحانی نزدیک هستند گویا احساس می‌کنند که آنها نیز رئیس جمهور یا حتی بالاتر از رئیس او هستند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد در مواضع خود سهم تعیین می‌کنند و از موضع فرادستی اصول را زیر سئوال می‌برند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما برای این افراد آرزوی بیداری داریم که از تضعیف انقلاب و تطهیر ظالم شماره یک جهان بشریت دست بردارند و حیثیت تجمیع شده یک عمر خود را بر باد ندهند.

وی بیان کرد: حضرت امام (ره) به درستی فرمودند که «کم نبودند روحانیونی که خیانت‌های بزرگی به اسلام کردند» و ما آرزو داریم که مصداق این سخن حضرت امام در این دوران متبلور نشود.

هر روز از تعداد دوستان آمریکا کاسته می‌شود

ذوالانوار در این گفت‌و‌گو ابراز داشت: همواره هر رشدی در سختی صورت می‌پذیرد و تحریمی که علیه ملت ایران صورت پذیرفت باعث شد پولی که از منابع نفتی داشتیم کاهش یابد و فشار آن بر روی مردم و به ویژه افراد با حقوق ثابت تقسیم شود.

وی یادآور شد: با علم به این موضوع باید ببینیم که آیا ارتباط با آمریکا اقتصاد ما را بهبود می‌بخشد و در بلندمدت برای ملت ما مفید خواهد بود یا خیر.

ذوالانوار تصریح کرد: باید نگاه خود را عمیق کنیم که در ابتدای انقلاب آمریکا چه جایگاهی داشت و اکنون چه جایگاهی دارد و در قیاس با آن کشور ما چه وضعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: رتبه قدرتمندی آمریکا در ابتدای انقلاب بسیار بیشتر از امروز بود آنچنان که حتی موفق شدند شوروی را به زانو در بیاورند و شکست دهند.

این نماینده مجلس افزود: در آن زمان تمام کشورها نوکر آمریکا بودند در حالی که امروز بسیاری از کشورها که دیروز در خدمت آمریکا بودند راه مقاومت را در پیش گرفته‌اند.

به گفته وی، امروز ایادی آمریکا در منطقه بسیار کم شده‌اند و اتحاد آنان نیز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کانون تغییر این پارادایم قدرت جمهوری اسلامی بوده است، ابراز داشت: موج گفتمانی انقلاب اسلامی ملت‌ها را بیدار کرد و ملت‌ها دولت‌های خود را مجبور به ایجاد تغییراتی در مواضع کردند.

ذوالانوار بیان کرد: به یاد داشته باشیم که آمریکا اگر قدرت داشته باشد به هیچ‌کس رحم نمی‌کند، چنانکه آلمان از جنگ جهانی دوم تاکنون دارد به آمریکا باج می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر چه آلمان تلاش می‌کند، آمریکا پایگاه‌های موشکی خود را از آلمان جمع‌آوری نمی‌کند همان‌طور که در ژاپن و ترکیه نیز آمریکا پایگاه‌های متعدد دارد.

آمریکا از دوستان خود باج می‌گیرد

ذوالانوار در ادامه گفت: این کشورها دوستان آمریکا هستند اما سیطره آمریکا سر آنان را خم کرده و از آمریکا جز بدبختی چیزی نصیب آنان نشده است.

وی ادامه داد: آلمان و ژاین در موارد بسیاری نمی‌توانند برنامه‌های ملی خود را اجرا کنند و گاه به سبب اینکه آمریکا اجازه نمی‌دهد از ساخت یک محصول و فروش آن در بازارهای جهانی محروم می‌شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت پاکستان، افغانستان، عراق و ... بیان کرد: آمریکا در هر کجا قدم گذاشته به دنبال آن ترور و بمب‌گذاری و توطئه از راه رسیده و با این مقدمات باید گفت آن افرادی که در داخل کشور گمان می‌کنند اگر ما تسلیم آمریکا شویم مشکلاتمان حل می‌شود به غایت در اشتباه هستند.

وی تصریح کرد: سرنوشت آلمان و ژاپن باید برای ما درس عبرت باشد که امروز حتی صدراعظم آلمان توسط سرویس جاسوسی آمریکا شنود می‌شود و مکالمات تمام مردم آنها را کنترل می‌کند.

انرژی هسته‌ای بهانه سیطره‌طلبی آمریکا است

ذوالانوار ابراز داشت: آمریکا تمام عزم خود را جزم کرده که ایران را تضعیف کند چرا که می‌خواهد کانون مقاومت را در هم بشکند و انرژی هسته‌ای در این میان بهانه‌ای بیش نیست.

وی در ادامه به خبرنگار فارس گفت: اگر بحث انرژی هسته‌ای خاتمه پیدا کند، بحث موشک را پیش می‌کشند، بحث موشک حل شود تولید دانش در ایران را مطرح کرده و برخی علوم را ممنوعه عنوان خواهند کرد و همین طور الی‌الابد اگر بتوانند عزتمندی و اقتدار ما را زیر سئوال خواهند برد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ایران اکنون در جهان اسلام قدرت نخست و در بحث دانش از قدرت‌های مطرح جهانی است چنانکه در نانو رتبه هشتم را داریم و بسیاری از کشورهای اروپایی را پشت سر گذاشته‌ایم.

آمریکا از ایران 20 سال بعد می‌ترسد

به گفته وی، سرعت تولید دانش در ایران چند برابر سرعت متوسط جهانی است و این مطالب برای آمریکا نگران‌کننده است که 20 سال دیگر ایران در کجا قرار خواهد داشت.

ذوالانوار افزود: در دوره طاغوت که آمریکا به اصطلاح دوست ایران بود ما هیچ چیز نداشتیم و ادوات نظامی که به ایران فروخته بودند به دستور خود آنان کار می‌کرد چنانکه نیروی هوایی کشور و حتی هوابرد شیراز در جنگ ظفار به دستور آمریکا ورود پیدا کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابراین باید بدانیم که تسلیم آمریکا شدن معنایی جز این ندارد که ما خود را شکسته‌ و عزت خود را خدشه‌دار کرده‌ایم و حاصل بذل جان شهدا، خون دل علما و سال‌ها سختی‌های اقتصادی و زحمت دانشمندان خود را بر باد داده‌ایم.

وی تصریح کرد: دوستی با آمریکا شاید در کوتاه‌مدت شکم نسل فعلی را سیرتر کند اما گرسنگی و خواری نسل‌های بعد را در پی خواهد داشت.


۱۳۹۲/۸/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...