نسخه چاپی

افزایش ۲۲ درصدی قیمت شیر از سوی كارخانه‌ها

عکس خبري -افزايش ?? درصدي قيمت شير از سوي کارخانه‌ها

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی گفت: صنایع لبنی بدون مجوز سازمان حمایت قیمت شیر بطری را ۲۲ درصد و ماست را تا ۱۰ درصد افزایش داده‌اند.

به گزارش نما مجید علیداد در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه افزایش قیمت شیر بدون مجوز سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوده و هرگونه افزایش قیمتی غیرقانونی است، گفت: کارخانه‌های لبنی بارها اقتصادی نبودن تولید فرآورده‌های لبنی را اعلام و درخواست مجوز افزایش قیمت کردند که توجهی نشد.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی افزود: صنایع لبنی برای فرار از ورشکستگی و قطع تولید مجبور به افزایش قیمت شده‌اند.

به گفته علیداد کارخانه‌های لبنی از ابتدای سال جاری تا ۲۲ درصد در مورد شیر و ۱۰ درصد قیمت ماست را فزایش داده‌اند.

البته علیداد موضوع افزایش قیمت را قانونی و مطابق با ضوابط و مصوبه ۲۹ مرداد سال ۸۹ سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده خواند و گفت: در این مصوبه آمده است که کارخانه‌های لبنی می‌توانند آنالیز قیمت خود را به این سازمان فرستاده و بعد از تایید قیمت مصوب را اجرا کنند.

اقدام افزایش قیمت از سوی کارخانه‌های لبنی در حالی صورت گرفته که هنوز آنالیز قیمتی به سازمان حمایت ارسال نشده و تاییدی هم از سوی این سازمان صورت نگرفته است اما مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی این اقدام کارخانه‌ها را زمینه‌ای برای گرفتن مجوز افزایش قیمت می‌داند.

همچنین آقای علیداد افزایش قیمت شیر خام لیتری ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان را عامل افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی عنوان می‌کند اما معتقد است قیمت نهاده‌ها و خوراک دام دامداران نیز به شدت بالا رفته و فروش با قیمت پایین را برای دامداران هم غیر اقتصادی می‌کند که مسئولان باید مسئولیت‌پذیری خود را در حمایت از قشر تولید بیشتر کنند.

وی در واکنش به اینکه یکصد میلیارد تومان اعتبار برای تنظیم قیمت علوفه منظور شده و ۱۰ هزار تن کنجاله هفته آینده و ۲۵۰ هزار تن طی دو ماه آینده توزیع می‌شود آیا این حمایت نیست، گفت: هر کاری در زمان خودش باید انجام شود اگر این واردات به موقع بود قیمت‌ها کنترل می‌شد.

علیداد افزود: مثلا در یکی از جلسات اعلام شد برای کنترل قیمت گوشت باید تا حدودی وارد شود که اگر واردات صورت نگیرد قیمت گوشت تا ۲۵ هزار تومان نیز می‌رسد اما مسئولان از این کار ممانعت کردند و زمانی که قیمت غیرقابل کنترل شد مجبور به واردات شدند.

وی تصمیم‌های بی‌موقع را نوشدارو بعد از مرگ سهراب خواند و گفت:‌ اگر قرار است تعادل و تنظیمی در بازار اتفاق بیفتد باید تصمیمات به موقع عملی شود.

۱۳۹۱/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...