نسخه چاپی

شرط وزیربرای آب‌وبرق‌رسانی به‌مسكن مهر

وزیر نیرو با بیان اینكه افزایش قیمتی برای كنتور برق صورت نگرفته است گفت: برای ادامه آبرسانی و برق رسانی به واحدهای مسكونی مهر منتظر اعتبار جدید هستیم و وزارت نیرو تمام تعهدات خود در قبال آبرسانی و برق رسانی به مسكن مهر را انجام داده است.

به گزارش نما، حمید چیت‌چیان در گفت و گو با فارس در پاسخ به این سوال که برخی از واحدهای مسکونی مهر هنوز آب و برق ندارند افزود: برای تامین آب و برق واحدهای مسکن مهر آنچه که مسلم است این است که از حدود ۲ سال قبل توافقاتی انجام شده بود و بنا بود که بخشی از اعتبارات را دولت، بخشی از اعتبارات را استانداری‌ها و بخش دیگر را وزارت نیرو از محل دریافت حق انشعاب‌ها تامین کنند.

وی ادامه داد: بخشی از این تعهدات انجام شد و بنابراین ما تعهدات وزارت نیرو را در قبال آن انجام دادیم و بخش دیگر هم منتظر هستیم تا تامین اعتبار شود و کار ادامه پیدا کند.

وزیر نیرو در پاسخ به این سئوال که برخی از واحدهای مسکونی مهر آماده افتتاح هستند و حتی برخی از آنها واگذار شده‌اند اما هنوز آب شرب ندارند گفت:این موضوع به این دلیل است که برای اینکه خطوط انتقال جدید آب و خطوط و شبکه جدید ایجاد شود و چاه زده شود ،بنابراین اگر اعتبارات را به ما بدهند ما قادر هستیم که آنرا انجام دهیم.

*افزایش انشعاب برق نارضایتی نداشته است/شفاف سازی کردیم

چیت چیان در پاسخ به این سئوال که افزایش انشعابات برق موجب نارضایتی بسیاری از مشترکان شده است آیا قرار نیست در این خصوص تجدید نظری صورت گیرد، گفت: ما هیچ افزایشی برای انشعاب آب و برق نداشتیم و در حقیقت این افزایش قیمت‌ها، شفاف‌سازی بوده و برای اینکه بخشی از هزینه انشعاب ثابت بوده به این صورت که از سال ۸۳ تاکنون تغییر نکرده است.

وی اضافه کرد: بخش دیگری که تحت عنوان نیروی انسانی از مشترکان دریافت می‌شد به دلیل اینکه با سلایق مختلفی به فروش می‌رسید در یک شهر از مشترکان کم‌تر و در یک شهر از مشترکان زیاد گرفته می‌شد ما این را شفاف‌ و یکسان کردیم که به مشترکان اجحاف نشود.

*نارضایتی مردم از افزایش ۴ برابری کنتور برق/انشعاب برق از ۳۶۰ هزار به یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان رسیده است

به گزارش فارس، اظهارات وزیر نیرو در حالی عنوان می شود که با مراجعه به شرکت های توزیع برق متوجه می شویم که برای نصب انشعاب جدید برق شرکت های توزیع برق افزایش ۴ برابری را برای کنتورهای برق ایجاد کرده اند.

به عنوان مثال یک کنتور برق ۲۵ آمپر خانگی قبل از افزایش قیمت ۳۶۰ هزار تومان بوده و حال با این افزایش ۴ برابری به یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان رسیده و موجب نارضایتی مشترکان برق شده است.

۱۳۹۲/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...