نسخه چاپی

دو كشته در تظاهرات امروز مصر

شماری از مردم مصر در قاهره پس از اقامه نماز جمعه به دعوت ائتلاف ملی حمایت از محمد مرسی رییس جمهور بركنار شده مصر و در محكومیت كودتا در این كشور تظاهرات كردند كه در درگیری آنها با نیروهای امنیتی دو نفر كشته شدند.

به گزارش نما، العالم به نقل از منابع مصری نزدیک به اخوان المسلمین نوشت، مشابه این تظاهرات در شهرهای قلیوبیه، حلوان، بنی سویف و شمار دیگری از شهرهای مصر برگزار شد.
این ائتلاف با صدور بیانیه ای، دولت کنونی را مسئول جان مرسی دانست و محاکمه وی را انتقام از انقلابیون ژانویه و تلاش برای بازگرداندن نظام حسنی مبارک رییس جمهور مخلوع کشور دانست.
بیانیه تجمع مردم در برابر مقر محاکمه مرسی در منطقه طره و همچنین سفارتخانه ها و کنسولگری های مصر را خواستار شد.
مرسی قرار است همراه با 14 نفر از رهبران اخوان المسلمین به اتهام تشویق به خشونت و کشته شدن 10 نفر در جریان درگیری های قصر الاتحادیه در دسامبر 2012 محاکمه شود.
حازم الببلاوی نخست وزیر موقت مصر نیز در یک نشست امنیتی با عبدالفتاح السیسی وزیرز دفاع و محمد ابراهیم وزیر کشور طرح تامین امنیت محاکمه مرسی را بررسی کرد.
یک مسئول وزارت کشور مصر به رویترز گفت که 20 هزار نیروی امنیتی در اطرافق منطقه محاکمه مستقر خواهند شد و هزاران نفر دیگر به منظور مقابله با هر گونه آشوب در کشور به حال آماده باش درخواهند آمد.
گرچه یک مسئول وزارت کشور گفت که مرسی با یک فروند بالگرد به زندان طره نزدیک مکان محاکمه منتقل خواهد شد اما هنوز مشخص نیست مرسی در جلسه محاکمه حضور خواهد یافت.
همچنین مشخص نیست آیا مرسی پس از محاکمه به مکان نامعلومی که از زمان کودتا در آن محبوس است انتقال خواهد یافت یا اینکه به زندان طره که رهبران اخوان المسلمین در آن هستند، منتقل می شود.

۱۳۹۲/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...