نسخه چاپی

وزیر خارجه سعودی: ایران سوریه را اشغال كرده است!

وزیر امور خارجه عربستان سعودی با طرح ادعاهای عجیب و غریب در مورد حضور نظامیان ایران در سوریه گفت: سوریه یك كشور اشغال شده است و ایران نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، سعود الفیصل در حالی این سخنان را مطرح می کند که عربستان سعودی هم اکنون یکی از مهمترین حامیان اعزام جنگجویان خارجی از مناطق مختلف جهان به سوریه برای جنگ علیه حکومت مرکزی این کشور است.

این سخنان وزیر خارجه کهنسال و فرتوت سعودی در حالی بیان می شود که تاکنون هزاران شهروند این کشور در درگیری با ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند و ریاض به صورت رسمی اعلام کرده به گروه های تروریستی در این کشور تسلیحات، آموزش و لوازم لجستیک می رساند.

از سوی دیگر، عربستان سعودی خود پیش از این نیز با اعزام هزاران نیروی نظامی به مجمع الجزایر بحرین از فعالیت های حکومت این کشور در سرکوب معترضین مسالمت آمیز پشتیبانی کرده بود. نظامیان سعودی همچنان در بحرین حضور دارند.

ادعای اشغال سوریه توسط ایران که حکایت از شکست سیاست های آل سعود در سرنگونی نظام حاکم بر سوریه است و روایتی از پیروزی مجدد جبهه مقاومت در برابر جبهه صهیونیستی - وهابی است که در آن همه طرح های این گروه خنثی شد و ارتش سوریه موفق گردید در برابر تروریست های تکفیری از خود جسارت نشان داده و پیروز شود.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین اختلاف نظر میان ریاض و واشنگتن را تاکتیکی توصیف کرد و گفت: دو طرف خواهان پایان جنگ در سوریه و تشکیل دولت انتقالی در این کشور هستند. هر دو خواهان این هستیم که اطمینان یافته شود ایران سلاح هسته ای کسب نخواهد کرد و این ممنوعیت، واقعی باشد. ما توافق نظر داریم که منطقه، خالی از سلاح کشتار جمعی باشد. تاکیدات و اطمینان بخشی های آمریکا درباره اینکه ایران به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت را می پذیریم.

سعودالفیصل افزود: مذاکرات پیشنهادی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه بدون حضور مخالفان اسد امکان برگزاری ندارد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا هم در این کنفرانس مطبوعاتی گفت اسد در مرحله بعدی نقشی در حکومت سوریه نخواهد داشت و واشنگتن اجازه نمی دهد ایران به سلاح هسته ای دست یابد.

۱۳۹۲/۸/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...