نسخه چاپی

تاثیر مذاكرات اتمی بر قیمت نفت

با تقویت ارزش دلار و پیشرفت در مذاكرات هسته ای ۵+۱ با ایران، قیمت جهانی نفت ۲.۱۷ دلار كاهش یافت و به ۱۰۳.۰۷ دلار در هر بشكه رسید.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، همزمان با تقویت ارزش دلار و پیشرفت در مذاکرات ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته ای این کشور، قیمت جهانی نفت بیش از 2 دلار کاهش یافت.

اقدام بانک مرکزی اروپا در کاهش نرخ بهره به رقمی بی سابقه، موجب افزایش ارزش دلار شد و قیمت نفت به دلار را برای خریداران خارج از آمریکا گران تر کرد. آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا نیز موجب تقویت ارزش دلار در مقابل یورو و ین شده است.

ایران و 6 قدرت جهانی در گفت‌وگوها برای پایان دادن به اختلافات در مورد پرونده هسته ای به پیشرفت هایی دست یافته اند، اما به گفته وزیر امور خارجه ایران بحث ها دشوار است. تحریم ها موجب خروج حدود یک میلیون بشکه در روز از نفت ایران از بازار شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز پنج شنبه با یک دلار و 78 سنت، معادل 1.7 درصد کاهش به بشکه ای 103 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید. قیمت این نفت در روز جمعه نیز تاکنون 39 سنت کاهش یافته و به 103 دلار و 7 سنت رسیده است. قیمت نفت در طی هفته جاری بیش از 2 درصد کاهش یافته و در مسیر ثبت چهارمین کاهش قیمت هفتگی متوالی قرار دارد.

عرضه فیزیکی اضافی اکنون در بازار نفت مشهود است و نفت برنت بری تحویل در ماه دسامبر نسبت به نفت تحویلی در ماه ژانویه با تخفیف عرضه می شود.

همزمان قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از ثبت بزرگترین رشد قیمت یک روزه در بیش از یک ماه اخیر در جلسه قبلی، دیروز با 60 سنت کاهش به 94 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسید. این نفت در روز جمعه 13 سنت افزایش قیمت داشته است.

ارزش هر یورو در معاملات روز جمعه به 1.3399 دلار رسیده است.

۱۳۹۲/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...