نسخه چاپی

جوكار در گفت‌وگو با نما مطرح كرد:

بازیهای قضایی برای توجیه اهداف سیاسی

عکس خبري -بازيهاي قضايي براي توجيه اهداف سياسي

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:رایی كه دادگاه آنها می دهد هر وقت كه به نفع ایران باشد قابل قبول نیست اما همواره از این دادگاه‌ها برای اهداف سیاسی استفاده كرده اند تا شكل كار را توجیه كنند.

محمد صالح جوكار، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با نما در ارتباط با از سر گيري تحريم‌هاي 7 بانك و دو شركت ايراني بنا بر حكم تجديد نظر دادگاهي در اتحاديه اروپا گفت:‌ اين هم باز از نمادهاي عدم حسن نيت طرف غربي است. واقعا اينها نه به دنبال حل مساله هسته اي ما نيستند و اين از شواهدي كه وجود دارد قابل برداشت است.

وي با اشاره به كارشكني فرانسوي ها در مذاكرات ‍ژنو گفت: فرانسوي‌ها در اين مذاكرات نقش حامي منافع رژيم صهيونيستي را بر عهده گرفتند و امروز هم با احكام دادگاه‌هايشان نيز براي اهداف سياسي شان فعاليت مي كنند. آنها ادعا مي كنند كه احكام قضايي آنها جدا از مسائل سياسي است و به طور مستقل است اما احكام اينچنيني نشان دهنده آن است كه دشمني غرب عليه ايران ادامه خواهد داشت و تنها مقاومت ما هست كه مي‌تواند غرب را در مقابل اراده مستحكم ملت ايران به زانو در بياورد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد:‌ هر گونه امتياز دهي به غرب قطعا موجب پيش روي بيشتر آنها خواهد شد و مطالبات آنها را افزايش خواهد داد. لذا بايد به طور محكم و استوار از حقوق حقه ملت ايران دفاع كنيم و براي احقاق آن پافشاري كنيم و زير بار سلطه نرويم.

جوكار با بيان اينكه اين قبيل مسائل نشان دهنده حيله‌گري هاي غرب عليه ايران است، اظهار داشت:‌ اين نشان دهنده شكل كاري است كه عليه ايران انجام مي‌دهند و مي خواهند اينطور وانمود كنند كه همه مسائل از راه حقوقي در حال بررسي است و از اين نظر است كه بانكي را از تحريم خارج مي‌كنند و دوباره به ليست تحريم مي‌افزايند است. اينها بر اين موضوع تاكيد دارند كه قوه قضائيه ما مستقل عمل مي كند و رايي كه صادر مي كند بايد اجرا شود ولي در بعضي از مواضع هم اعلام مي كنند كه رايشان سياسي است. يعني رايي كه دادگاه آنها مي دهد هر وقت كه به نفع ايران باشد قابل قبول نيست اما همواره از اين دادگاه‌ها براي اهداف سياسي استفاده كرده اند تا شكل كار را توجيه كنند.

وي تاكيد كرد:‌بيشتر اين موارد بازي هاي سياسي است و راي اين دادگاه‌ها نيز در خدمت مسائل سياسي است. دقيقا اين بازي‌هايي است كه يك روزي آمريكايي‌ها اين مسائل را بوجود مي‌آورند و روز ديگر نيز اتحاديه اروپا نقش خود را در كارشكني‌ها بروز مي‌دهد. در اصل و اساس اينقدر اينها تحت نفوذ ر‍ژيم صهيونيستي قرار دارند كه هيچ گونه اختياري از خود ندارند.

اين نماينده مجلس در پايان افزود: سرنوشت سياست خارجي اتحاديه اروپا و كشورهاي اروپايي و آمريكا در دست صهيونيست‌هاست و اين كشورها هيچ گونه اراده اي در مقابل اين ر‍ژيم كه سر و پا آلوده به جنايت است ندارند و از نظر ما هيچ گونه مشروعيت خاصي ندارد. اين فشارهايي كه بر ايران وارد مي كنند نيز در حقيقت به اين معناست كه ما مواضع خودمان در رابطه با حقوق حقه مردم فلسطين كوتاه بياييم و موجوديت اين رژيم به خطر نيفتند. ولي ما اين موضوع را اعلام مي كنيم كه آرمان و هدف ما براندازي رژيم صهيونيستي است و چنين اتفاقي در آينده رخ خواهد داد.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...