نسخه چاپی

روحانی: امیدواریم دولت بعد از 3ماه امروز كامل شود

بررسی صلاحیت محمود گودرزی، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان دستور كار امروز مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش نما، حسن روحانی رییس جمهور که برای دفاع از وزیر پیشنهادی اش این هفته نیز به صحن علنی مجلس آمده بود، با اشاره به چهارمین حضورش در مجلس برای معرفی و دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: برای چهارمین بار است که در مجلس محترم حاضر می شوم برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حاضر می‌شوم فکر می کنم مطالبم کمی تکراری باشد به این دلیل که نسبت به اهمیت ورزش و جوانان قبلا نکاتی را به عرض نمایندگان رساندم.

وی تصریح کرد: البته همانطور که در بار گذشته بر آن تاکید کردم، دولت خودش را پیکره ای از نظام می داند در کنار مجلس. و همه این اعضای نظام جمهوری اسلامی ایران در کنار یکدیگر باید بار سنگین را بر دوش بگیرند. دولت به حقوق قانونی مجلس توجه دارد، و اینکه نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی رای اعتماد بدهند یا ندهند حق قانونی آنها می داند.

رییس جمهور تاکید کرد: در عین حال در کنار همه این حقوق قانونی که ماها در اختیار داریم و وظایفی که بر دوش داریم، شرایط کشور و جامعه ما و شرایط منطقه و بین المللی تقاضا می کند که بیش از پیش در کنار یکدیگر باشیم، دست به دست هم دهیم و آن اولویت هایی که مورد نظر مجلس، دولت و مردم است به آنها بپردازیم.

روحانی با بیان اینکه این دولت در همان روز تحلیف ریاست جمهوری لیست وزرا را تقدیم مجلس شورای اسلامی نمود، اظهار کرد: تا هیچگونه تاخیری در انجام وظیفه خود نداشته باشد که از این حیث مورد توجه و تحسین مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران و خود نمایندگان مجلس قرار گرفت.

رییس جمهور گفت: ما امروز به مرز سه ماه از زمان فعالیت دولت رسیده‌ایم و امیدوارم امروز دولت بعد از سه ماه تکمیل شود و ما بتوانیم بهتر به وظیفه خود عمل کنیم.

رییس دولت خواست مردم را حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: خواست مردم حل مشکلات معیشتی، مسائل اجتماعی، تورم، اشتغال، سیاست خارجی و فرهنگی است. و شما بهتر می دانید که برای حل این مسائل جز همکاری نزدیک دولت و مجلس راه دیگری وجود ندارد. همه باید دست به دست هم دهیم و از این مشکلات عبور کنیم. تردیدی ندارم با وحدت و یکپارچگی و همدلی مشکلات جامعه و مردم را حل و فصل خواهیم کرد.

وی افزود: حتی در سیاست خارجی و در مسائل بین المللی در صورتی دولت موفق خواهد بود که بیگانگان وحدت و اتحاد و یکپارچگی ما را مشاهده کنند و در این مسیر وحدت بین قوا بیش ازهمه توجه به دولت و مجلس دوخته شده است. البته دولت مصمم به تعامل و همکاری با مجلس است و تردیدی ندارم که اراده مجلس همکاری است.

روحانی با بیان اینکه دولت و مجلس دغدغه های واحدی دارند، اظهار کرد: هدف های مشترکی دارند و در راهکارها نیز معمولا راهکارهای مشترکی را مدنظر قرار می‌دهند. در ماه آینده تلاش ما این است که بتوانیم بودجه را آماده کنیم تا دو مرتبه آنجا هم میدان تعامل و همکاری دولت و مجلس است تا بتوانیم بودجه ای در خور این کشور و ملت باشد برای سال آینده با همکاری یکدیگر دولت آن را تهیه و مجلس آن را تصویب کند.

ادامه دارد...

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...