نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی

وهابیت دست پخت انگلیس است/ علمای سنی وهابیت را طرد كنند

عکس خبري -وهابيت دست پخت انگليس است/ علماي سني وهابيت را طرد كنند

همه مسلمانان باید عقاید واقعی اسلام را بیان كنند. علمای اسلام در فتواهای خود باید تكفیری ها و جنایات آنها را محكوم و بر لزوم وحدت میان شیعیان و سنی ها تاكید كنند تا از این طریق شاهد طرد تكفیری ها در بین مسلمانان باشیم.

به گزارش نما به نقل از شفاف حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه مسئله وحدت اسلامی با شعار درست نمی شود بلکه نیازمند عمل و ایجاد راهکار و پشتوانه سازی برای رسیدن به وحدت هستیم، گفت: در جهان اسلام نمونه وحدت واقعی ایران است که هم شیعه و هم سنی در کنار یکدیگر برادرانه و در صلح و دوستی زندگی می کنند و این امر نیز به برکت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: اهل سنت زیر سایه نظام اسلامی خوشبختانه به فعالیت های خود مشغول هستند و مشکلی برای فعالیت های سیاسی و فرهنگی خود ندارند. به گفته وی مشکل واقعی میان شیعه و سنی نیست بلکه مشکل واقعی تکفیری ها هستند.
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه فعالیت های تکفیری ها به دو دسته تقسیم می شود گفت:بخشی از فعالیت های آن جنبه تبلیغاتی دارد و بخش دیگری آن جنبه عملیاتی دارد. از نظر وی شاخه تبلیغی جریان تکفیری نیز مشکلی ایجاد نمی کند و برخورد فیزیکی با آنها نداریم، اما آنچه که در جهان اسلام مشکل ساز شده است و به وحدت مسلمانان ضربه وارد می کند فعالیت های عملی تکفیری است. به گفته وی استعمارگران انگلیسی برای ضربه زدن مسلمانان و ایجاد تفرقه میان آنها دست به دو کار مهم زدند: 1-ایجاد بهاییت در میان شیعیان و 2-شکل دادن به وهابیت در میان سنیان.
وی با بیان این که سنی ها تکفیری ها را قبول ندارند، گفت: این جریان (تکفیری ها) شیعیان را مشرک می دانند و حتی قتل، غارت و تجاوز به نوامیس آن ها را جنایت نمی دانند و جنایاتی که امروزه در سوریه، پاکستان و سایر نقط اسلامی صورت می پذیرد ریشه در فعالیت های این جریان دارد.
وی در ادامه افزود: بنا به توصیه مقام معظم رهبری شیعه و سنی نباید مذهب و اصول اعتقادی یکدیگر را زیر سوال ببرند زیرا دشمنان و به ویژه تکفیری ها از این فرصت استفاده و به وحدت جامعه اسلامی ضربه وارد خواهند کرد. شیعیان و سنی ها باید به عقاید یکدیگر احترام بگذارند و علیه یکدیگر فعالیت نکنند تا حرکت بیداری اسلامی که امروزه در کشورهای اسلامی در حال وقوع است ادامه داشته باشد و به بار بنشیند.
حجت الاسلام ابراهیمی در بیان راهکارهای ایجاد وحدت در میان مسلمانان گفت: همه مسلمانان باید عقاید واقعی اسلام را بیان کنند. علمای اسلام در فتواهای خود باید تکفیری ها و جنایات آنها را محکوم و بر لزوم وحدت میان شیعیان و سنی ها تاکید کنند تا از این طریق شاهد طرد تکفیری ها در بین مسلمانان باشیم. وی افزود: این خواسته هم خدا ، هم پیامبر و هم سایر مسلمانان است. لذا علمای اسلام باید قبل از هرگونه اقدامی برای وحدت مسلمانان و طرد عناصر بدخواه که از سوی استکبار حمایت می شوند تلاش کنند.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...