نسخه چاپی

مردان مصرف روزانه‌ی گوجه‌فرنگی را فراموش نكنند

یك فوق تخصص خون و انكولوژی در همدان با توصیه به مردان مبنی بر مصرف روزانه‌ی گوجه‌فرنگی گفت: ابتلا به انواع سرطان‌ها با افزایش سن افزایش می‌یابد.

به گزارش نما، دکتر «محمد عباسی» در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: سرطان رابطه‌ی مستقیمی با سالمندی دارد از این‌رو به افراد توصیه می‌شود از 50 سالگی به بعد تست غربالگری سرطان را سالانه انجام دهند.


وی با اشاره به شیوع سرطان پروستات در مردان یادآور شد: اما آمار مرگ و میر در این سرطان زیاد نیست.


این فوق تخصص خون و انکولوژی تصریح کرد: شیوع سرطان پروستات در مردان بالای 70 سال بیشتر است که البته علت آن تاکنون به‌درستی مشخص نشده است.


عباسی با بیان این‌که بی‌توجهی به سرطان پروستات و پیشرفت آن به دست‌اندازی به مغز استخوان منجر می‌شود، ادامه داد: حال آن‌که با تشخیص به‌موقع این سرطان درمانپذیر است.


وی خاطرنشان کرد: اختلال در ادرار،‌ درد در ناحیه لگن و التهاب مزمن پروستات از علائم و نشانه‌های سرطان پروستات در مردان است. در صورت وجود التهاب در پروستات شانس سرطان پروستات افزایش می‌یابد.


این فوق تخصص خون و انکولوژی ادامه داد: برخی به‌صورت ارثی مستعد ابتلاء به سرطان هستند بنابراین افرادی که وابستگان درجه یک آنها به سرطان پروستات مبتلا شده‌اند باید هر سال به متخصص اورولوژی مراجعه کنند چون با تشخیص به‌هنگام سرطان پروستات درمان می‌شود.


دکتر عباسی تصریح کرد: مصرف سبزیجات تازه به‌ویژه سبزیجات بوته‌ای و گوجه‌فرنگی تازه در کاهش بروز انواع سرطان‌ها به‌ویژه سرطان پروستات موثر است بنابراین به مردان توصیه می‌شود مصرف روزانه‌ی گوجه‌فرنگی را فراموش نکنند و این ماده‌ی ضد سرطانی را در رژیم‌غذایی خود بگنجانند تا از ابتلا به این بیماری پیشگیری شود.


وی خاطرنشان کرد: مصرف غذاهای چرب از جمله غذاهایی که روی‌ شعله آماده می‌شوند نظیر کباب کوبیده احتمال بروز سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.


این متخصص خون و انکولوژی گفت: مصرف گوجه‌فرنگی بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات است.


دکتر عباسی تصریح کرد: بروز سرطان پروستات در دوره‌ی جوانی از موارد بسیار نادر است چون آغاز این نوع سرطان از دوره‌ی سالمندی است.


وی عدم تحرک و فعالیت بدنی را زمینه‌ساز بروز انواع سرطان‌ها برشمرد و توصیه کرد تا افراد در برنامه‌ی زندگی خود به ورزش و فعالیت‌های بدنی توجه‌ی ویژه‌ای داشته باشند.


۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...