نسخه چاپی

اعلام وضعیت فوق العاده در پایتخت لیبی

به گزارش نما - تسنیم نوشت:

درگیری های خونین اخیر در شهر طرابلس پایتخت لیبی موجب شد تا دولت این کشور به مدت ۴۸ ساعت در این شهر حالت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره؛ در درگیری های شدید اخیر در شهر طرابلس بین گروه های مسلح و شبه نظامی حداقل 40 نفر کشته شده اند. در درگیری های روز گذشته نیز حداقل یک نفر کشته و ده ها نفر نیز زخمی شدند.
بر اساس این گزارش درگیری‌های مسلحانه روز گذشته بیشتر در مناطق شرقی شهر طرابلس به وقوع پیوسته است. هزاران نفر از مردم معترض طرابلس روز گذشته با تجمع در مرکز این شهر خواستار استعفای دولت و خروج سریع نیروهای شبه نظامی از طرابلس شدند.
علی زیدان نخست وزیر لیبی در کنفرانس خبری که روز شنبه برگزار شد تاکید کرد، من صمیمانه ترین تسلیت ها را به خانواده های شهدای حوادث اخیر شهر طرابلس اعلام می کنم. این حادثه زیان باری بوده و چیزی که اتفاق افتاده تاسف آور است.
بسیاری از فروشگاه های شهر طرابلس نیز روز گذشته تعطیل بوده و مقام های رسمی لیبی 3 روز عزا اعلام کرده اند.نخست وزیر لیبی همچنین خواستار خروج کلیه گروه های شبه نظامی از شهر طرابلس شده است.زیدان خودش نیز ماه گذشته به مدت کوتاهی توسط گروه های شبه نظامی ربوده شده بود.
جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز خشونت های اخیر در لیبی را به شدت محکوم کرده است. با گذشت دو سال از سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی این کشور هنوز با هرج و مرج سیاسی و تنش های داخلی روبرو است.

۱۳۹۲/۸/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...