نسخه چاپی

اظهارنظر جالب شهردارتهران درخصوص تغییرات

۷۰ روز از انتخاب دوباره قالیباف به عنوان شهردار تهران و ۵۶ روز از امضای حكم وی توسط وزیر كشور می‌گذرد ولی تغییرات در شهرداری تهران بسیار اندك بوده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران محورهای 10 گانه ای را برای تغییرات در شهرداری در نظر گرفته است.

تغییر یا جابه جایی الزامی برای افزایش بهره‌وری و کارآیی مطابق محورهای 10 گانه شهردار تهران است و اگر بر این منوال باشد کاری منطقی است و شاهد تغییرات در شهر خواهیم بود .

70 روز است که از انتصاب دوباره قالیباف می‌گذرد. نزدیکان قالیباف قبل از انتخاب مجدد وی اعلام کردند که قالیباف قصد تغیییرات گسترده در شهرداری دارد ولی در این مدت فقط چند شهردار منطقه جابه جا شده است.

بر اساس این گزارش، پژمان پشم‌چی زاده شهردار منطقه 5 شد این در حالی است که وی قبلاً شهردار منطقه 3 بوده است.

همچنین فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه 6 شهردار منطقه 3 شد.

انجمنی جایگزین صفری در منطقه 15 شهرداری تهران شد. عظیم بابایی که شهردار منطقه 20 بود شهردار منطقه 6 شد و کتان باف که در گذشته شهردار اهواز بود و قبلا هم قائم مقام شهردار منطقه 1 بود، شهردار منطقه 20 شد.

همچنین نگهبان که رئیس کمیسیون ماده 100 بود جایگزین میرعباسی در منطقه 7 شهرداری تهران شد و شادالویی که در گذشته شهردار منطقه 8 بود جایگزین ندرلو که سرپرست شهرداری منطقه 11 بوددر منطقه 11 شد.

بر اساس این گزارش، طلوعی شهردار سابق منطقه 5 هم شهردار منطقه 8 شد.

نثاری قائم مقام شهرداری منطقه 18 شهردار منطقه 19 و جایگزین فتح اللهی شد و فرهادی قائم مقام شهرداری منطقه12شهردار منطقه 14 می شود.

همچنین جاوید معاون شهرسازی شهرداری تهران، شهردار منطقه ۴ شد. جاوید قبل از اینکه معاون قالیباف شود شهردار منطقه ۴ بود.

محمدباقر قالیباف از مجموع ۲۲ منطقه شهردار ۱۲ منطقه را تغییر داد و و بیشتر شهرداران این ۱۲ منطقه را نیز جابه جا کرد و تغییرات بسیار محدود بوده است.

همچنین مونسان مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به دولت رفت و قالیباف راحتی را که در گذشته شهردار منطقه 13 بود جایگزین وی در این شرکت کرد.

سیدمحمدجواد شوشتری مدیر عامل سازمان زیباسازی مسئول دفتر قالیباف شد و هنوز هم این سازمان در بلاتکلیفی است.

صفایی مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار هم به دولت رفت و هنوز کسی جایگزین وی نشده است.

بر اساس این گزارش، همچنین سید مناف هاشمی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران به دولت رفت و فعلاً داریانی سرپرست این معاونت است تا تکلیف ان مشخص شود.

البته بر اساس گمانه زنی ها قرار بود که محمد هادی ایازی معاون فعلی اجتماعی و سخنگوی شهرداری تهران و مشاور ارشد قالیباف جایگزین وی در این معاونت می‌شود که شنیده شده این گزینه هم فعلا منتفی شده است.

البته همچنین شنیده شده که صلاحی که استاندار مشهد بود که در گذشته نیز مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهرداری در زمان احمدی نژاد بود قرار است معاون قالیباف شود.

سیدمحمدهادی ایازی حدود ۲۰ روز پیش گفت که تغییرات در شهرداری تهران طی 3 هفته آینده تمام می‌شود.

قبلا هم ایازی گفته بود که فشار سیاسی برای انتخاب معاونین شهردار وجود ندارد.

وی افزود: طولانی شدن انتخاب معاونین طبیعی است چرا که شهردار در حال بررسی هستند، قاعدتا شهردار قصد دارد افراد جدیدی را به کار بگیرد و از ظرفیت‌های جدیدی برای اداره شهر استفاده کند.

وی با بیان اینکه احتمال جابجایی در برخی از موارد وجود دارد، گفت: طبیعتا افرادی هستند که مدت سنوات زیادی در برخی مشاغل بوده‌اند و احتمال جابجایی آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران انتظارات جدیدی از شهردار تهران دارد، گفت: برای برآورده شدن این انتظارات باید تیم مدیریتی وی کامل شود .

ایازی درخصوص تغییر و تحول در معاونت اجتماعی، گفت: فعلا من معاون اجتماعی شهرداری تهران هستم و شش سال هم سخنگوی شهرداری بودم و انشاءالله در آینده هم خواهیم بود.

به گزارش فارس، تاکنون قالیباف فقط ۲ معاون خود را تغییر داده یکی که به دولت رفت و دیگری را هم به منطقه ۴ به عنوان شهردار فرستاد.

البته مرتضی طلایی منتخب مردم در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که اگر قالیباف شهردار شود باید تغییراتی در اساس مدیریتی ایجاد کند گفت: البته حق شهردار است که مدیرانش را انتخاب کند اما در عین حال خود قالیباف نیز می‌خواهدتغیراتی ایجاد کند.

همچنین پرویز سروری عضو اصولگرای شورای شهر تهران طی گفت و گویی با مشرق با بیان اینکه من فکر می‌کنم جناب آقای قالیباف باید تغییرات گسترده‌ای در شهرداری ایجاد کند، توضیح داد: تا الان مدیریت آقای قالیباف، مدیریت موفقی بوده است اما من در این مدتی که در شورا قرار گرفتم احساس کردم تیمی که قرار است برنامه‌های شهردار را پشتیبانی کند، با شهردار همراه و هماهنگ نیست. بسیاری از افرادی که مسؤولیتی در شهرداری داشتند، در این مدت به ما مراجعه کردند و اعلام کردند حضور آقای قالیباف را برای تهران مضر می‌داند.

وی در ادامه گفت: ما نمی‌گوییم اصلاح‌طلب و اصولگرا، ولی می‌گوییم باید شهردار تهران، افرادی توانمند، متدین، متخصص، کارآمد و همگرا و همراه داشته باشد تا کارها را سریع‌تر جلو ببرد.

سروری بیان کرد: من به نظرم این مقدار کار بزرگی که در شهرداری تهران انجام شده است روی ظرفیت‌های شخصی آقای قالیباف بوده است. البته در تیم آقای قالیباف افراد توانمندی هم وجود دارند که واقعاً شبانه‌روزی دارند تلاش مخلصانه و خالصانه می‌کنند که اینها همه‌اش قابل تحسین و تقدیر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اضافه کرد: اما متأسفانه هستند افرادی که در این مدت خودشان را نشان دادند چون احساس‌شان این بود که آقای هاشمی برنده می‌شود، حتی از ما اصولگرایان هم نمی‌گذشتند. می‌آمدند به ما مراجعه می‌کردند که به نفع تهران و به نفع کشور و به نفع همه است که قالیباف از شما رأی نگیرد و من تعجب می‌کردم این آدمی که تا چند ماه پیش می‌آمد پیش ما و از قالیباف طوری آن شکلی تعریف می‌کرد، همین آدم‌ها آمدند علیه ایشان صحبت و بدگویی می‌کردند و زیرابش را می‌زدند.

به اعتقاد سروری، خیلی از این آدم‌ها روزی که آقای قالیباف رأی آورد با یک چهره شادابی آقای قالیباف را بغل می‌کردند و تبریک می‌گفتند. من به نظرم این آدم‌هایی که هر روز یک رنگی می‌شوند، به درد شهرداری تهران نمی‌خورند.

البته محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح باند جنوبی آزادراه تهران – کرج در خصوص تغییرات در شهرداری تهران گفت:شهردار تغییر نکرده که معاونانش تغییر کنند.

قالیباف در پاسخ به سوالی در خصوص تغییرات در مجموعه شهرداری و عدم استفاده از شخصیت‌های جدید در مدیریت‌های شهرداری، گفت:‌باید این نگاه را داشته باشیم که اگر در دولت تغییری ایجاد شده و شما شاهد تغییرات اساسی در بخش‌های مختلف دولت بوده‌اید اما در شهرداری تهران شهردار تغییر نکرده است که مدیران عوض شوند. البته نمی‌دانم درست است که در صورت تغییر شهردار یا دولت همه افراد را عوض کنیم چون در دور جدید آمده‌اند. از من نباید انتظار داشته باشید که در دور سوم هم همه شهرداران و معاونینم را عوض کنم.

وی ادامه داد: قطعا بخشی از این نیروها خوب بودند و باید ادامه کار دهند اما در بعضی بخش‌ها هم افراد بهتری به کار گرفته شده‌اند. این روند تغییرات در شهرداری حتما تغییر تدریجی است به شرطی که به کار ضربه نزد و حالت ایستایی ایجاد نکند.

قالیباف تاکید کرد: جابجایی نیروها را قبول ندارم به این دلیل که در شهرداری 11 شهردار منطقه را جابجا کردیم و بیش از نیمی از آنها افراد جدید بودند ولی سیاستمان این است که این افراد را از درون شهرداری انتخاب کنبم.

شهردار تهران تاکید کرد که برنامه‌های ما برای چهار سال پیش رو آماده است و جابجایی‌ها هیچ لطمه‌ای به کار نخواهد زد.

به گزارش فارس، شهرداری تهران 9 معاونت ،22 منطقه ، 23 سازمان، 21 شرکت‌ها و 9 ادرات کل دارد. همچنین یک مرکز مطالعات برنامه ریزی، مرکز نظارت همکانی، حراست، ستاد تکریم؛ دارد و بیش از 200 مدیر در شهرداری تهران است و تاکنون فقط تعداد کمی از آنها تغییر کردند.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...