نسخه چاپی

دولت نیجر ۳۰ نفر را در رابطه با قاچاق انسان بازداشت كرد

دولت نیجر اعلام كرد بیش از ۳۰ نفر شامل نیروهای امنیتی و دفاعی این كشور را در خصوص مشاركت در قاچاق انسان دستگیر كرده است.

به گزارش نما به نقل از رویترز؛ بازداشت ۳۰ متهم مشارکت در قاچاق انسان در نیجر در شرایطی است که ماه گذشته اجساد تعدادی از مهاجران غیر قانونی در صحرای داغ و سوزان این کشور کشف شد. بر اساس این گزارش سخنگوی دولت نیجر هیچ گونه جزییاتی در خصوص هویت افراد بازداشت شده اعلام نکرده است ولی به نظر می رسد مهاجران غیر قانونی از سوی مقام های دولتی نیز کمک هایی را دریافت کرده اند.

وی تاکید کرد، دولت نیجر برای متلاشی کردن کامل شبکه قاچاق انسان کاملا مصمم است. پس از جان باختن ۹۲ مهاجر که اکثر آنان زن و کودک بودند، دولت نیجر اعلام کرده است که قصد دارد کلیه اردوگاه های مهاجران در شمال این کشور را به سرعت تعطیل کند.

نیجر به کریدور و راهگذر مهمی برای مهاجران غیر قانونی به شمار می رود و بسیاری از باندهای قاچاق انسان با استفاده از خاک نیجر مهاجران غیر قانونی را به اروپا می رسانند.

اوایل ماه جاری میلادی نیز دولت نیجر ۱۵۰ مهاجر غیر قانونی را در مرزهای الجزایر بازداشت کرد. روز چهارم نوامبر نیز ۷۷ مهاجر غیر قانونی که در مرز بین الجزایر و نیجر گرفتار شده بودند، نجات یافتند.

نیجر یکی از کشورهای کمتر توسعه یافته جهان به شمار می رود.

۱۳۹۲/۸/۲۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...