نسخه چاپی

حبیبی:

متهمان قرارداد كرسنت طلبكار شده‌اند/ نمایندگان مجلس واكنش نشان دهند

دبیركل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به قرارداد كرسنت، گفت: كسانی كه در این فساد باید در داخل و خارج مورد پیگرد قرار می‌گرفتند امروز ادعای خسارت و باج‌خواهی كرده‌اند و دولت باید در این مورد پاسخگو باشد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، با تکریم عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورای امسال، گفت: صدای "لبیک یا حسین" اکنون در ۵ قاره جهان به گوش می‌رسد. این صدای عظیم پاسخی به تکفیری‌ها و حامیان عربی، غربی و صهیونیستی آنان است که جریان اسلام آمریکایی را در جهان مدیریت می‌کنند.

وی افزود: اسلام ناب محمدی(ص) که امام خمینی(ره) منادی آن در جهان امروز بود و اکنون خلف شایسته او حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای همان راه را با صلابت و اقتدار طی می‌کنند در برابر اسلام آمریکایی قرار دارد.

دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: تظاهرات روز عاشورا در ۵ قاره جهان بویژه در عراق، لبنان و ایران و بسیاری از نقاط دیگر در تکریم و تعظیم شعائر قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) عرصه قدرت‌نمایی مسلمانان واقعی جهان است.

حبیبی با بیان اینکه پیام امام حسین(ع)، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان و ستمکاران است، اظهارداشت: امروز رژیم صهیونیستی و جریان تکفیری در جهان اسلام همان راه یزید، عمرسعد و شمر را می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه رئیس جمهور به مردم، گفت : ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت به ویژه در حوزه پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم کار خوب و شایسته‌ای است.

دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: رئیس جمهور در گزارش ۱۰۰ روزه خود لازم است به نقد مشفقانه منتقدین پاسخ دهد. ما معتقدیم خزانه کشور خالی نیست و منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد. دولت نه تنها با کسری مواجه نیست بلکه مازاد هم دارد. متأسفانه پاسخی دریافت نکردم.

حبیبی با اشاره به تعلل دولت در گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، خاطرنشان کرد: فقط یک قلم از مالیات ارزش افزوده که بالغ بر ۷۹ هزار میلیارد ریال می‌باشد در پالایشگاه‌های کشور اکنون رسوب کرده و دولت در حالی که می‌گوید خزانه خالی است، نمی‌رود این مالیات را که صاحبان پالایشگاه‌ها که از بابت فروش فرآورده‌های نفتی از مردم گرفته‌اند، وصول کند.

وی با بیان اینکه اکنون پالایشگاه‌های کشور خصوصی شده‌اند و واقعاً دولت چه مانعی برای وصول و ایصال مالیات حقه دارد، گفت: این دیگر به تحریم‌ها ربطی ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت: البته مجلس هم از این بابت پاسخگو باشد. دیوان محاسبات باید در حصول وصول و ایصال مالیات‌ها که بیت‌المال محسوب می‌شود دولت را یاری کند.

حبیبی همچنین در خصوص به جریان افتادن پرونده گازی کرسنت در دادگاه لاهه تصریح کرد: مجلس باید در این مورد واکنش نشان دهد. فساد در این قرارداد اظهرمن‌الشمس است و در گزارش تفریغ بودجه سال ۸۳ توسط دیوان محاسبات به مجلس و مردم اطلاع‌رسانی شده است.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات و قوه قضائیه باید به مردم بگویند با مفسدین این قرارداد چه کرده‌‌اند؟ چرا پس از ۸ سال دوباره این در دستور کار قرار گرفته است.

دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: بر اساس خبرهایی که رسیده کسانی که در این فساد باید در داخل و خارج مورد پیگرد قرار می‌گرفتند امروز ادعای خسارت و باج‌خواهی کرده‌اند. دولت باید در این مورد پاسخگو باشد.

حبیبی تاکید کرد: در گزارش تفریغ بودجه سال ۸۳ دیوان محاسبات در مورد تفریغ نفت و گاز آمده است در قرارداد کرسنت عدم رعایت صرفه و صلاح دولت در معامله مشهود بوده و دیوان و تعهدات ایجاد شده بر ذمه دولت در ربع قرن آتی موجب از بین رفتن بخش قابل توجهی از منافع ملی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این گزارش تصریح شده این قرارداد فاقد هر گونه توجیه اقتصادی و مغایر با مصالح عمومی است، گفت: جالب اینجاست بهای فروش گاز روسیه به اروپا حدود ۱۴ برابر قیمت گاز در قرارداد کرسنت در آن زمان بود.

دبیرکل حزب موتلفه با طرح این پرسش که "چرا دیوان محاسبات با عوامل چنین مفسده‌ای برخورد قانونی نکردند"؟ ادامه داد: آیا گزارش تفریغ بودجه وفق اصل ۵۵ قانون اساسی یک گزارش اعلامی و ابرازی است و پشتوانه عملی و برخورد فضایی در دیوان ندارد. پس فلسفه وجودی دادستان و حاکم شرع و هیئت‌های مستشاری در دیوان محاسبات چیست؟

حبیبی افزود: سوال دیگر این است اگر دیوان محاسبات در این مورد کوتاهی دارد، وظیفه نمایندگان در پاسداری از بیت‌المال چیست؟ چرا کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات در این مورد ساکت است؟

"چرا گزارش تفریغ نفت سال ۸۳ در دیوان محاسبات در فرایند رسیدگی حساب دهی و حسابرسی قرار نگرفت؟ چه کسانی مانع این رسیدگی شدند؟ مسئولان اجرائی وقت در این رابطه تا چه حد قصور یا تقصیر داشته‌اند؟"

وی همچنین با اشاره به برپایی مراسم بزرگداشت یار امام و حبیب رهبری و امت، مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در سراسر کشور گفت: بزرگداشت یاد و نام استاد حبیب‌الله عسگراولادی توسط ائمه جمعه سراسر کشور، نمایندگان ولایت فقیه دراستانها و روحانیون بزرگوار، گروه‌های سیاسی و مردم مورد افتخار ماست.

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: عسگراولادی نیم قرن به نهضت امام خمینی(ره) خدمت کرد و ثمره این خدمت خلق یک فرهنگ سیاسی است که ما از آن به عنوان فرهنگ ولایت‌پذیری یاد می‌کنیم. سّر پویایی انقلاب و تداوم نهضت امام خمینی(ره) همین اطاعت از ولایت فقیه است.

حبیبی در پایان با بیان این مطلب که عسگراولادی همواره به تبری از دشمنان و تولی به ولایت فقیه به عنوان یک اصل انقلابی‌گری اشاره می‌کرد، گفت: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد این مسیر را تا ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فدا ادامه دهیم.

۱۳۹۲/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...