نسخه چاپی

۴۶ شكایت جدید علیه "مردوخ"

در ادامه رسوایی شنود تلفنی در انگلیس ۴۶ شكایت جدید علیه شركت رسانه‌ای "رابرت مردوخ" اعلام شده است كه در میان شاكیان نام «وین رونی» فوتبالیست ملی‌پوش انگلیس، همسر "تونی‌ بلر" و چهره‌های شاخص دیگری به چشم می‌خورند.



به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه دولتی «بی‌بی‌سی» لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد در ادامه رسوایی شنود تلفنی انگلیس، 46 شکایت جدید از شرکت رسانه‌ای «نیوز اینترنشنال» مطرح شده است.

به گزارش «بی‌بی‌سی»، در میان شکایت کنندگان نام افراد مشهوری چون «وین رونی» فوتبالیست صاحب‌نام انگلیسی و خانم «ایما نوبل»، عروس قبلی آقای «جان میجر» (سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی که در کارنامه او سوابق گوناگونی چون فعالیت به عنوان نخست وزیر انگلیس، رهبر حزب محافظه‌کار، وزیر امور خارجه، نماینده مجلس و غیره دیده می‌شود) دیده می‌شود.

خانم «چری بلیر»، همسر «تونی بلر» و آقای «نیگل فریج» ـ از سیاستمداران سابقه‌دار انگلیس ـ از جمله دیگر نامهای آشنا در این فهرست هستند که شکایات خود از این شرکت رسانه‌ای را مطرح نموده‌اند.

«بی‌بی‌سی» به نقل از آقای «هاگ تاملینسون» ـ که وکالت عده زیادی از شاکیان پرونده شنود تلفنی در انگلیس را به عهده داشته است ـ اعلام کرد این پرونده 4791 قربانی داشته است که پلیس تا کنون با 1892 نفر از آنها تماس گرفته است.

«رسوایی شنود تلفنی در انگلیس» نام یک پرونده ادامه‌دار در ارتباط با تخلفات روزنامه «نیوز او د ورلد» و سایر روزنامه‌های انگلیس است.

این روزنامه‌ها که همگی تابعه شرکت رسانه‌ای «نیوز اینترنشنال»، به سرپرستی «رابرت مردوخ» بودند با اتهاماتی از قبیل شنود تلفنی، رشوه به پلیس و اعمال نفوذ در انتشار مطالب روزنامه‌ای مواجه شدند.

در تحقیقاتی که بین سالهای 2005 تا 2007 به عمل آمد مشخص شد این روزنامه تلفن‌های شخصیت‌های مشهور، سیاستمداران و اعضای خانواده سلطنتی انگلیس را شنود می‌کرده است.

ادامه این تحقیقات در سال 2011 افشا کرد تلفن‌های شهروندان عادی، خانواده‌های قربانیان بمب‌گذاری لندن و خانوده‌های سربازان فوت شده انگلیسی نیز شنود می‌شده است.

اعلام این خبر موجب خشم عمومی از «رابرت مردوخ» شد و سرانجام روزنامه «نیوز آو د ورلد» بعد از 168 سال سابقه در زمینه روزنامه‌نگاری در تاریخ 10 ژولای 2011 تعطیل شد.

تحقیقات در مورد این پرونده همچنان ادامه دارد و هر روز جزئیات تازه‌ای از ابعاد آن اعلام می‌شود

۱۳۹۱/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...